Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eisenachi mentőöv lehet az új Opel Junior
Az Opel cég új kisautóját, a Juniort az eisenachi üzemben fogják gyártani – jelentette be a thüringiai városban tartott sajtóértekezletén a vállalat első embere.
– Ez fontos mérföldkövet jelent az Opel jövőjére vonatkozó tervekben – idézte Nick Reillyt a Die Welt beszámolója. A Junior gyártásáért folytatott versenyfutás vesztese a spanyolországi Santander, az ottani Opel-üzemegység szintén erősen lobbizott az új modell „megkaparintásáért”. Reilly bejelentése nagy megkönnyebbülést okozott az egész tartományban. – Ez jó nap volt az Eisenach körüli térség és egész Thüringia számára – kommentálta a döntést Christine Leberknecht tartományi miniszterelnök.
Megfigyelők emlékeztetnek arra, hogy az anyakonszern General Motors tavaly elszenvedett veszteségei és válságosra fordult helyzete nyomán a detroiti központ komolyan fontolóra vette több európai üzemegységének bezárását. A németországi telephelyek közül leginkább Eisenach fennmaradása forgott veszélyben, noha az 1992-ben létesített gyáregység mind a termelékenységi mutatók, mint a gyártmányok minősége, mind környezetvédelmi mutatók szempontjából a világ legkorszerűbb autógyárai közé tartozik. Végül azonban a négy németországi telephely megúszta a válságot, a GM főnökei az antwerpeni üzem bezárása mellett döntöttek.
Reilly közlése értelmében az Opel újabb 90 millió eurót ruház be Eisenachban az új modell gyártásának előkészítése jegyében, miáltal tovább erősödik a thüringiai bázis helyzete az Opel európai hálózatán belül.
Az Opel Eisenachban |
Az Adam Opel GmbH, amely hamarosan ismét részvénytársasággá (AG) alakul át, az elmúlt 18 év alatt összesen 1,5 milliárd eurót fektetett be az eisenachi üzemben. Az új beruházás láttán bizonyosra vehető a thüringiai gyáregység 1600 munkahelyének a megmaradása. Eisenachban jelenleg a Corsa nevű alsó kategóriás modell háromajtós változatát gyártják a külföldi piac számára.
Az Opel új kisautója, amelynek még nincs végleges neve (a Junior elnevezést csak cégen belül használják), a Corsa alatti kategóriában kíván versenyt támasztani a riválisoknak. Ide tartozik például a Renault Twingo, a FIAT Panda és 500, a Ford Ka, a Volkswagen Fox, a Toyota Aygo vagy a Suzuki Alto nevű modellje. A felsorolt gyártmányok többsége 10 ezer euró alatti áron kerül forgalomba. A német kormány tavaly hozott gazdaságélénkítő intézkedéseinek egyike, az úgynevezett roncsprémium (Abwrackprämie) nyomán éppen az ebbe a kategóriába eső személyautók eladása lendült fel a leglátványosabban.
Az Opel mintegy 200 millió eurót fektet be az új kisautó fejlesztésébe, az elképzelés szerint évente százezer darab fog legördülni belőle az eisenachi gyár futószalagjairól.