Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az aláfutásos balesetek veszélyeire hívják fel a figyelmet
Az amerikai közlekedésbiztonsági intézet (IIHS) közzétette az aláfutásos balesetek súlyos kockázatára figyelmeztető legfrissebb töréstesztjének az eredményét. Felhívják a gyártók figyelmét, hogy a pótkocsik hátfalát biztonságosabbá kell tenni.
Ha a személyautó egy kamion hátuljának rohan, az esetek többségében ellenállás nélkül fúródik be a vontatmány alá. A halálos veszély akkor is fennáll, ha ezeket biztonsági aláfutásgátló merevítővel látták el. A tesztben a Great Dane, a Manac, a Hyundai, a Stoughton, a Strick, a Utility, a Vanguard és a Wabash pótkocsijait vetették alá a próbának. Több mint húsz töréstesztben bizonyított a nyolc gyártó pótkocsija, de csak a Manac korlátja óvta meg a személyautót az aláfutástól mindhárom teszt során - előbb teljes átfedéssel, majd 50 százalékos és végül 30 százalékos átfedéssel ütköztették. Az utóbbi a legveszélyesebb, nyolcból hétben meghal a sofőr. 2011-ben több mint 260-en haltak meg olyan amerikai balesetekben, ahol a személyautó a kamion alá szorult. Többségük végzetes fejsérülést szenvedett. Ez ugyanakkor jelentős javulás a 2004-es 460 halotthoz képest.
A személyautókat a gyártók nem készítik fel eléggé az ilyen ütközésekre, amikor a szélvédőnek kell felfognia a karambol erejét. Erre ezek nem képesek, így az utastér megsemmisül, a kocsiban ülők túlélési esélye csekély. A hatóság már 2011-ben előírta a szövetségi kormánynak, hogy szigorítsa meg a pótkocsik biztonsági követelményeit. A gyártók azóta felszerelik biztonsági korláttal a járműveket, ám azoknak a kanadai normáknak is meg kell felelniük, amelyek erősebb merevítést írnak elő. Az amerikai hatóságok szerint a módosított pótkocsik ugyan biztonságosabbak, de továbbra is halálos veszélyt jelentenek, ha 50 kilométer/órás sebességnél kis átfedéssel csapódik neki a személyautó.