Archív Az EU új abroncscímkéje forradalmasítani fogja az abroncsvásárlást

Az EU új abroncscímkéje forradalmasítani fogja az abroncsvásárlást

autopro.hu/Hírszerkesztő | 2011.12.09 13:00

Az EU új abroncscímkéje forradalmasítani fogja az abroncsvásárlást

Már csak egy év, és Európában abroncsok millióit kell ellátni a teljesítményüket három fontos szempontból jelölő címkékkel – fedi fel a Goodyear Dunlop a háttérben folyó jelentős munkát, amely bő tízezer különféle személy- és tehergépkocsi abroncstípus és -méret besorolására irányul az új EU tesztmódszerekkel összhangban.

Hirdetés
A megoldás hasonló a már ismert energiahatékonysági címkékhez, amelyet például hűtőszekrényeken és mosógépeken láthatunk.
Az EU-s abroncscímke egy olyan új EU-előírás, amely az abroncsokra vonatkozó egységes címkét vezet be, három fő teljesítményi jellemzőre vonatkozóan tájékoztatva a fogyasztókat, flottatulajdonosokat és professzionális abroncsbeszerzőket: a gördülő ellenállás, nedves tapadás, külső gördülési zaj adatairól.

Az új uniós szabályozást követendő, 2012. novembertől a vásárlók az abroncskereskedésben szabványosított címkéket látnak majd az abroncsokon, amelyek az abroncsok három lényeges teljesítménytényezőjével kapcsolatban tartalmaznak információt. Ezek a gördülő ellenállás, a nedves tapadás és a külső zajszint. Ekkortól a személygépkocsikhoz, kisteherautókhoz és teherautókhoz 2012. július 1 után gyártott összes abroncsot csak ezen információkkal együtt lehet eladni, a személygépkocsik és kisteherautók abroncsaira pedig szó szerint fel lesz ragasztva a címke. A vállalat biztos benne, hogy ezzel nőni fog az abroncsokra irányuló figyelem, a fogyasztók és a flottatulajdonosok pedig a teljesítményre tudnak koncentrálni az abroncsok kiválasztásakor.

„Az új EU-s abroncscímkének köszönhetően megújul az abroncsok értékesítésének és vásárlásának menete. Fókuszba kerül az abroncsok szerepe a közlekedésbiztonság terén csakúgy, mint a prémium márkák nyújtotta minőségi előnyök. Üzleti partnereinket képezve elmagyarázzuk, miként segíti majd őket az abroncscímke abban, hogy a vásárlókat a biztonságosabb és környezetbarátabb abroncsok felé orientálhassák. A kiváló minőségű termékekkel rendelkező prémium gyártók számára is előnyös az új címkézés, hiszen az a teljesítmény objektív és összevethető adatait biztosítja” – mondta el Arthur de Bok, a Goodyear Dunlop elnöke az európai, közel-keleti és afrikai régióban.

Az abroncsgyártóknak minden abroncstípus és -méret besorolását és tesztelését el kell végezniük, majd önmaguknak kell lebonyolítani a tanúsítást is. A Goodyear Dunlopnál jelenleg 270 tesztvezető, tesztmérnök és technikus dolgozik, hogy az Unió által jóváhagyott módszerekkel a személygépjárművekhez és teherautóhoz gyártott mintegy 10 ezer különböző típusú és méretű abroncs adatait gyűjtse össze.

Kiemelt Partnereink