Archív Van-e esélye a magyar cégeknek Ausztriában és Németországban?

Van-e esélye a magyar cégeknek Ausztriában és Németországban?

autopro.hu/K.T. | 2010.05.25 11:19

Van-e esélye a magyar cégeknek Ausztriában és Németországban?

Az ITD Hungary Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Képviselete "Piacra jutási lehetőségek, üzleti kapcsolatok Ausztriában, Németországban és Szlovéniában" címmel gazdasági fórumot rendezett. Szép számú érdeklődő hallgatta az előadásokat, van-e esélye a magyar cégeknek az érintett országokban.

Hirdetés

- Kinek ajánlom és kinek nem, hogy az osztrák piacra lépjen? - tette fel a kérdést Nemes Zsolt tanácsos, Bécsben dolgozó külgazdasági szakdiplomata, majd így folytatta: - Azoknak semmiképpen sem ajánlom, akiknek beszűkült a piaca Magyarországon. Azoknak viszont igen, akiknek van exportképes terméke, külkereskedelemben szerzett ügyintézői tapasztalata. A német nyelv tárgyalási szintű ismerete előnyt jelent, s német vagy angol nyelvű honlap nélkül az esélyek is kisebbednek, az első tárgyalás után ugyanis az osztrákok szeretnek utána nézni az adott cégnek.

Nemes Zsolt szerint Ausztriában kiszámítható gazdaságpolitika várja a cégeket, az adóhatóság ügyfélbarát, a minőségi követelmények pedig nagyon magasak. A fizetési morál jó. Ausztriában elterjedt az úgynevezett skontó, amikor előre történő fizetés esetén engedményt adnak. Nemes Zsolt prezentációjában teljes körű képet rajzolt fel az osztrák gazdaság helyzetéről, szerkezetéről.

Kitért a határon átnyúló szolgáltatásnyújtásra is. Elmondta, iparűzési jogosultság bizonyos szakmák esetén megkövetelt. 2011 április végéig az érzékeny gazdasági ágazatokban a magyar munkavállalókkal szembeni munkaerőpiaci korlátozások vannak érvényben.

Nemes Zsolt prezentációja itt tekinthető meg teljes terjedelmében.


Baden-Württemberg tartomány

Dr. Vigh Albert gazdasági konzul az egyik leggazdagabb német tartományra, Baden-Württembergre hívta fel a magyar vállalkozók figyelmét. Baden-Württemberg exportjában Magyarország a 15., importjában a 13. helyet foglalja el, a kereskedelmi forgalom értéke 5,1 milliárd euró.

A tartományban fejlett a feldolgozóipar, ezen belül is elsősorban a járműipar, gépipar, elektrotechnika,, finommechanika. A gazdaság a multinacionális cégeken kívül a kis- és középvállalkozásokon alapul.

Dr. Vigh Albert úgy vélekedett, piacra lépés előtt a magyar vállalkozásoknak mérlegelniük kell, hogy milyen termékkel vagy szolgáltatással lehetnek sikeresek. ismerni kell a piaci elvárásokat, a minőség, a mennyiség, az ár, a csomagolás, a szervíz és az EU-tanusítások témakörét. Fontos az értékesítési csatorna kiválasztása, az átgondolt és tudatos piacépítés. Marketing nélkül reménytelen a helyzet. A tartományban nagyon sok kiállítás és vásár van, egyre inkább előtérbe kerül a kereskedelemfejlesztés hagyományos eszköze.

A kamarai tagság Németországban kötelező.

Dr. Vigh Albert fontos tanácsokkal látta el a magyar vállalkozókat, mire figyeljenek Németországban és ezen belül Baden-Württembergben.

Ezeket a tanácsokat és a gazdasági konzul teljes prezentációját itt tekintheti meg.

Szlovénia

A magyar-szlovén üzleti lehetőségeket dr. Várvölgyi Tímea vázolta fel a fórumon. Egyebek mellett elmondta, a kétoldalú árucsere értéke 2009-ben 1,10 milliárd euró volt, a magyar kivitel 644,9 millió euró, a behozatal értéke pedig 458,55 millió euró. Exportunkban jelentősebb árucsoportok a gépjárművek és azok alkatrészei valamint a gabonafélék.

2009-ben a szlovén gazdaság GDP-je 7,8 százalékkal csökkent, az infláció 2,1 százalékos. A szlovén munkások átlagos keresete 930 euró, a minimálbér összege pedig 2010-től 510 euró. A vállalati nyereségadó mértéke 20 %.

dr. Várvölgyi Tímea hangsúlyozta azt is, Szlovéniában igen erős a gazdasági vezetők közötti összefonódás, az országban számos nagyvállalat részben vagy többségében állami tulajdonban van.

Dr. Várvölgyi Tímea prezentációja itt tekinthető meg teljes terjedelmében.

Kiemelt Partnereink