Archív Takarékosak a Volvo 2011-es motorjai

Takarékosak a Volvo 2011-es motorjai

autopro.hu/K.A. | 2010.05.25 08:41

Takarékosak a Volvo 2011-es motorjai

Az új Volvo S60-ban bemutatkozott öthengeres, kétliteres turbódízel, valamint a továbbfejlesztett hathengeres benzines motorok már a Volvo Cars több modelljében elérhetőek.

Hirdetés

– Az új motorok minden modellünk vezetését élvezetesebbé teszik, ráadásul a széndioxid-kibocsátás csökkentését célzó fejlesztéseinknek köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás is csökkent – jelentette be Magnus Jonsson, a Volvo Cars termékfejlesztésért felelős alelnöke. Az új öthengeres D3 alapvetően megegyezik a jól ismert 2,4 literes dízelmotorral, azonban a löket csökkentésével kisebbé vált a hengerűrtartalom az optimális üzemanyag-fogyasztás eléréséhez.

A motor fejlesztése során az alacsony üzemanyag-fogyasztás elérése volt a cél, a befecskendező-rendszer pedig a D5 motorban használtaktól eltérő piezoelektromos üzemanyag-befecskendezőt kapott. A befecskendezők különlegesen gyorsan és precízen, nagy nyomással fecskendezik be az üzemanyagot, így minimálisra csökkentik a fogyasztást, mivel rendkívül hatékony égést biztosítanak.

Az autó menettulajdonságainak javítása érdekében a turbófeltöltőt finomhangolták, hogy már alacsony fordulatszámon is nagy nyomatékot adjon le a motor. Az újonnan kifejlesztett kétliteres dízelmotor 163 lóerőt és 400 Nm nyomatékot biztosít a Volvo S80, V70, XC70 és XC60 modellekben. Ezekben a modellekben a motor D3 jelzést kap.

Üzemanyag-fogyasztás (EU kombinált vezetési ciklus) és CO2-kibocsátás:

Modell

Sebességváltó

Fogyasztás (l/100 km)

CO2-kibocsátás (g/km)

S80 D3

Kézi

5,3

139

V70 D3

Kézi

5,5

144

XC70 D3

Kézi

5,9

154

XC60 D3

Kézi

5,9

154

A Volvo S80, V70, XC70 és XC60 modellek nagy teljesítményű D5-ös motorral is rendelhetők, amelynek teljesítménye 205 lóerő, nyomatéka 420 Nm.

Az új kétliteres turbódízel motorral ellátott modellek mindegyike egyaránt felszerelhető hatfokozatú automata váltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval. A D5 motorhoz tartozó automata sebességváltón egy Sport beállítás is választható a dinamikusabb váltás érdekében.

Kétféle kétliteres változat a C30, S40, V50 és C70 modellekben

Az új kétliteres turbódízellel felszerelt Volvo C30, S40, V50 és C70 modellek két változatban érhetők el: a D4, 177 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal, a D3, 150 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal. A motor tavasszal debütál a C70-ben, majd 2010 során a C30, S40 és V50 modellekben is elérhető lesz. A D3 és D4 motor is megfelel az Euro 5 kibocsátási szabványoknak.

Üzemanyag-fogyasztás (EU kombinált vezetési ciklus) és CO2-kibocsátás:

Modell

Sebességváltó

Fogyasztás (l/100 km)

CO2-kibocsátás (g/km)

C30 D4

Kézi

5,1

134

C30 D3

Kézi

5,1

134

S40 D4

Kézi

5,1

134

S40 D3

Kézi

5,1

134

V50 D4

Kézi

5,1

134

V50 D3

Kézi

5,1

134

C70 D4

Kézi

5,9

154

C70 D3

Kézi

5,9

154

Az új kétliteres turbódízel motorral ellátott modellek mindegyike választató hatfokozatú automata váltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval is.

D2 motor 114 g CO2-kibocsátással

A C30, S40 és V50 modellek 1,6 literes D2 dízelmotorral is megvásárolhatók, amely szintén megfelel az Euro 5 szabványoknak. Mindhárom modell 4,3 litert fogyaszt 100 km-en (EU kombinált vezetési ciklus), ami 114 g/km CO2-kibocsátást jelent. A motor 115 lőerős, nyomatéka 270 Nm, és hatfokozatú kézi sebességváltóval vásárolható meg.

Erősebb T6 és 3,2 literes szívómotor

A Volvo S80, V70, XC70 és XC60 modellekben erősebbek lettek a benzinmotorok is:

  • A hathengeres, turbótöltős T6 hengerűrtartalma 3,0 liter, és főleg a belső súrlódás csökkentésének köszönhetően a korábbinál is meggyőzőbb teljesítményre képes. Csakúgy, mint az új S60 modellben, teljesítménye 304 lóerő, nyomatéka pedig nem kevesebb, mint 440 Nm. A maximális nyomaték 2100-as és 4200-as fordulatszám között érhető el. Ennek következtében jobban gyorsul az autó, és javulnak a menettulajdonságok is. Az összkerékmeghajtás az alapfelszereltség része.
  • A 3,2 literes, hathengeres szívómotor is fejlesztésen esett át, főtengelye erősebb lett, és csökkent a belső súrlódása. 243 lóerő teljesítményt és 320 Nm nyomatékot biztosít. Készült egy, az Amerikai Egyesült Államok előírásait figyelembe vevő PZEV („részben nulla kibocsátású gépjármű”) változat is, ez 231 lóerő teljesítményt és 300 Nm nyomatékot biztosít. Ez a motor kedvezőtlen adózása miatt Magyarországon nem kapható.

Üzemanyag-fogyasztás (EU kombinált vezetési ciklus) és CO2-kibocsátás:

Modell

Sebességváltó

Fogyasztás (l/100 km)

CO2-kibocsátás (g/km)

S80 T6

Automata

9,9

231

S80 3.2

Automata

8,9

208

V70 T6

Automata

10,2

237

V70 3.2

Automata

9,2

214

XC70 T6

Automata

10,6

248

XC70 3.2

Automata

10,1

234

XC60 T6

Automata

10,7

249

XC60 3.2

Automata

9,9

229

Kiemelt Partnereink