Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Siemens-újítások: teherautók pontos helyreirányítása, új motorhűtő rendszer
A Siemens járműipari fejlesztőrészlegének német központjaiban a közelmúltban két kutató fontos újítást dolgozott ki. Wendelin Feiten a konténeres rakodást, Bernd Pfannschmidt az óriásdömperek munkáját tette hatékonyabbá.
Teherautók pontos helyreirányítása
Wendelin Feiten |
Wendelin Feiten a szerzője annak az irányító rendszernek, amely kikötőkben és konténer-terminálokon a teherautókat pontosan a rakodóhelyre vezeti. Eddig a teherautók vezetőit kézjelekkel irányították a rakodódaru alatti pontos rakodópozícióba, ami gyakran bonyolult manőverezést igényelt tőlük. Feiten rendszere lézeres távolságmérőből, processzorból és szoftverből áll. Mérések és összehasonlító elemzések alapján meghatározza a rakodásra érkezett jármű típusát, illetve hogy a darunak pontosan hová kell lerakni a konténert. Jelzőlámpa jelzi a sofőrnek, hogy mikor kell megállnia – centiméterre pontosan. Így gyorsan és biztosan éri el a megfelelő pozíciót. A rendszerhez egy automatikus kalibrációs módszer is tartozik, amely segítségével technikai többletráfordítás nélkül a helyi adottságokhoz lehet illeszteni. A rendszer fejlesztése során a fő feladat az algoritmusoknak a kidolgozása volt, amelyek a szoftver „szívét” képezik.
Új motorhűtő rendszer
Bernd Pfannschmidt |
A nürnbergi Bernd Pfannschmidt új motorhűtő rendszere révén a külszíni fejtéseknél alkalmazott érc-vagy szénszállító teherautó-óriások motorteljesítményét 45%-kal lehet növelni. Ezek két hátsó kerekét egy-egy villanymotor hajtja meg. A robusztus vontatómotorok ellenére ezeknek az óriásoknak, amelyek súlya telerakodva akár 630 tonna is lehet, emelkedőkön időnként meg kell állniuk, nehogy a motorok túlmelegedjenek. Helyhiány miatt a motorokat nem lehet nagyobbra cserélni a nagyobb vonóteljesítmény érdekében, így a hűtőrendszert kellett módosítani. Az eddigiek szerint a hűtőlevegő a motor egyik oldalán lép be. Először a tekercsfejet és a rövidre záró gyűrűt hűti, majd az álló- és forgórész légjáratain át a motor másik oldala felé áramlik. Ott a másik tekercsfejet és zárógyűrűt hűti, de persze kisebb mértékben, mert hiszen addigra már felmelegedett a motorban. Pfannschmidt megoldásának az a lényege, hogy ügyesen megválasztott helyeken furatokat helyezett el a motorházban, amelyek lehetővé teszik a motorban disszipált hő és a hűtőlevegő egyenletesebb eloszlását és ezzel a hatásosabb hűtést.