Archív Németes lendület a haszonjármű-ágazatban

Németes lendület a haszonjármű-ágazatban

MTI | 2010.09.10 22:03

Németes lendület a haszonjármű-ágazatban

Két krízisévet követően mára visszazökkent a rendes kerékvágásba a haszongépjármű gyártó ágazat Németországban, s várja a szeptember végi IAA kiállítást. Ezen komoly szerepet kapnak majd az alternatív hajtásláncok.

Hirdetés
Transit Connect BEV

- A piaci forgalom gyorsul, a megrendelés állomány növekszik - írja a német autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete a Verband der Automobilindustrie (VDA) jelentése. Matthias Wissmann, a szervezet elnöke bizakodásának adott hangot a 2011-es évre vonatkozóan is.

Az ágazat termelésnövekedésének a gazdasági konjunktúra javulása mellett az elektromos hajtáslánc terjedése is lendületet ad - jelzi előre Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen egyetem CAR autóipari kutató intézetének igazgatója. Az ágazat nagyjai, a Mercedes, Renault, Ford és MAN teherautó gyártó vállalatok szeptember végi rendezvényükön, az IAA-Nutzfahrzeuge szakmai kiállítás- és vásáron legmodernebb üzemanyag takarékos technológiákkal és alternatív hajtásláncokkal igyekeznek majd megnyerni maguknak ügyfeleiket.

MAN TGL Hybrid

A piaci trendben bekövetkezett fordulat már a nehéz tehergépjárműveket, a kamionokat is elérte, amelyeknél tavaly még komoly forgalom-visszaesést voltak kénytelenek elszenvedni a gyártók. Az eladások növekedése főként a feltörekvő térségek, például Brazília keresletének ugrásszerű bővülésére támaszkodik, miközben Európa és az Egyesült Államok csak lassan tápászkodik fel a krízisév visszaeséséből. A legerőteljesebb ütemben növekvő tehergépjármű-piacon, Kínában az európai gyártók nem rúgnak labdába, mivel a ezt - ellentétben a személyautókkal - helyi gyártók uralják.

A haszongépjármű-piac már Németországban is fellendülőben van. Augusztusban a hivatali nyilvántartások szerint 85 százalékkal több nyerges vontatót helyeztek forgalomba mint egy évvel korábban. Az előző havihoz képest azonban egy ötödével csökkentek a forgalomba helyezések.

Renault a Maxity Elektro

A szeptember 23. és 30. között megrendezendő hannoveri IAA haszongépjármű vásár fő témái az ágazat helyzete mellett az üzemanyag fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését lehetővé tévő új technológiák lesznek. A kínálat a modern dízelmotoroktól és hajtásláncoktól a hibrid- és elektromos megoldásokig terjed majd. A nagyobb autógyárak után már a haszongépjármű gyártók is megindultak az elektromos hajtáslánc fejlesztésének útján. Ennek különösen a belvárosi forgalomban jósolnak nagy jövőt a szakértők.

A Mercedes már megkezdte a Vito furgon elektromos verziójának kis szériás gyártását. A MAN a dízel- és elektromos motorral kombinált TGL Hybrid típust mutatja be a hannoveri vásáron. A Renault a Maxity Elektro furgont mutatja be az IAA kiállításon, amit a francia EdF közüzemi konszernnel együttműködésben fejlesztett ki. A Ford a 160 kilométeres hatótávval rendelkező teljesen elektromos Transit Connect BEV (Battery Electric Vehicle) vesz részt a vásáron.

Elektromos Vito


A 7,5 tonna feletti haszongépjármű kategóriában azonban a szakértők még nem látnak alternatívát a dízelmotorra. - Elektromos hajtással legfeljebb 20 kilométerre juthatna el egy kamion, utána egy motorral fel kellene tölteni az akkumulátorokat - mutatott rá a BGL elnöke Karlheinz Schmidt. Ebben a kategóriában az üzemanyagcellás áramfejlesztés jelentheti a jövőt.

Kiemelt Partnereink