Archív Megkezdődött az új Ford Focus európai gyártása

Megkezdődött az új Ford Focus európai gyártása

autopro.hu/K.A. | 2010.12.06 13:19

Megkezdődött az új Ford Focus európai gyártása

Németországban, a Saarlouis összeszerelő üzemben a hétfőn megkezdődött a vadonatúj Ford Focus gyártása: mindhárom, európai piacra szánt karosszériaváltozat – a négyajtós, az ötajtós és a kombi – itt készül majd, ahol ötszáz új, állandó munkahely jött létre. A Focus 1998-as bemutatása óta több mint tízmillió talált eddig gazdára.

Hirdetés

A Ford délnyugat-németországi gyárában, a Saarlouis összeszerelő üzemben ma megkezdődött a vállalat első globális kompakt autója, a vadonatúj Ford Focus gyártása. A modell fontos szerepet játszik az Egy Ford stratégiában, amely segít hatékonyan kihasználni a vállalat globális erőforrásait. Az új Focus három kontinens gyáraiban készül majd, s több mint 120 ország piacán jelenik meg. Az USA-ban, a Ford Michigan összeszerelő üzemében már készülnek az első négy- és ötajtós modellek, az autó gyártása ugyanakkor a helyi igények kielégítésre érdekében 2011-ben Oroszországban, 2012-ben pedig Kínában és Thaiföldön is megkezdődik.

A németországi üzem idén ünnepli fennállásának negyvenedik évfordulóját. Ebben a gyárban készül majd az európai piacra szánt új Focus modellek valamennyi karosszériaváltozata – a négyajtós, az ötajtós és a kombi, 2012-től pedig a nagyteljesítményű ST is.

– Egyaránt fontos nap ez a Ford, a Saarland régió és Németország számára – fogalmazott Ken Macfarlane, a Ford Európa gyártásért felelős alelnöke. „Saarlouis számára büszkeséget jelent, hogy az első modell 1998-as bemutatása óta ez az üzem játssza a vezető szerepet a Ford Focus európai gyártásában.”

Több mint 6500 dolgozójával és az üzem folyamatos fejlesztésére és modernizációjára fordított, 3 milliárd eurót is meghaladó befektetéssel a Ford Saarlouis összeszerelő üzeme az európai autóipar egyik élvonalbeli létesítménye. Az üzem napi kapacitása három műszakban eléri az 1850 járművet. A gyár szerelőszalagjain jelenleg a Ford Focus és a Ford Kuga modellek készülnek.

Az új Focus gyártásával kapcsolatban a Ford további 300 millió eurót fektetett be a Saarlouis üzem gyártási minőségének és rugalmasságának továbbfejlesztésébe. Ebből 100 milliót fordított az új, robotizált karosszériaüzemre, 75 milliót a szerszámozásra, 18 milliót pedig az új, csúcsminőségű, alacsony emissziójú fényező üzemre.

A sorozatgyártás beindításának híre mellett a vállalat azt is bejelentette, hogy a mintegy 500, eddig külső ügynökségek révén, előzetesen alkalmazott munkásnak állandó Ford-munkaszerződést kínálnak; ezek az emberek a vadonatúj Ford Focus gyártósorain dolgoznak majd.

Az új Focus különösen fontos modell a Ford számára, és alkatrészeinek 80 százaléka a világ minden táján azonos. Az autó a vállalat új, globális C-szegmensű padlólemezére épül, amelyből 2012-ben több mint kétmillió darab készül.

A vadonatúj Focus-ban elérhető legfontosabb innovatív technológiák között említésre érdemes a kis sebességű biztonsági rendszer – ami első ízben jelenik meg egy Fordban –, az aktív parkoló asszisztens, a sávtartó asszisztens és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a forgalmi jelzéseket felismerő rendszer, az automatikus fényszóró, a vezető-figyelmeztető rendszer és az adaptív tempomat.

Már Európában is gyártják az új Focust
Szerelőszalagon az új Focus. Képgaléria
Hirdetés

Kiemelt Partnereink