Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nyugdíjba küldik Atlast, a hidraulikus humanoid robotot
2024.04.18 09:20Közel félmillió Fordot hívnak vissza
2024.04.18 08:18A Creo segítségét használja termékfejlesztésre a Bosch
2024.04.18 07:23Megszületett a megállapodás: jön a Chery Európába
2024.04.18 06:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az akciók nyújtják a mentőövet az európai új autó piacnak
A JATO Dynamics, autóipari piackutató cég legfrissebb havi jelentése szerint az európai újautó piac lassan evickél kifelé a válságból, bár csak az akciók tologatják lassan felfelé a számokat.
A top tizes lista októberben sem tartogatott különösebb meglepetést. A modellek tabelláját a VW Golf vezeti, népszerűsége továbbra is töretlen Európa-szerte.
A vizsgált 27 ország számaiból első ránézésre úgy tűnik, hogy az év legsikeresebb hónapját tudja maga mögött az iparág 12.8%-os emelkedéssel tavaly októberhez képest, és a 10 hónapra számolt aggregált lemaradás is már csak mindössze 4.1%. Azonban ezek a számok a tavalyi-, már recesszió-sújtott, ám akció-szegény piachoz viszonyított eredményeket tükrözik, melynek fényében a helyzet kevésbé ad okot az ujjongásra.
Európa nagyágyúinak (Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország és Spanyolország) mind sikerült októberi eladási eredményeit növelni, és talán nem a véletlen egybeesésnek tudható be, hogy ezen piacok mindegyikén fellelhetők voltak az eladást ösztönző roncs-akciók.
A modellek tabelláját a VW Golf vezeti, népszerűsége továbbra is töretlen. |
A Fiatnak sem kell szégyenkeznie októberi eredményei miatt, ugyanis harmadikként nekik sikerült még növekedést prezentálni a top 10-es listában, sőt egyszerre két modelljével is.
David Di Girolamo, a JATO Consult vezetője ismét aggodalmának ad hangot legutóbbi nyilatkozatában a jelenlegi piaci eredményeket kommentálva: “A jelen adatok felületes vizsgálata arra engedne következtetni, hogy a nagyobb piacok már biztos léptekkel menetelnek a válságból kifelé, az adatok mélyére nézve viszont be kell látnunk, hogy a jelenlegi értékesítések nem feltétlenül a természetes fogyasztói igényeket elégítik ki, valamint a válság előtti eladási számokat még így, akciókkal sem sikerült elérni.”
Top 10 Modell
Modell |
Okt_09 |
Okt_08 |
% Változás Okt |
Jan_Okt _09 |
Jan_Okt _08 |
% Változás Jan_Okt |
VOLKSWAGEN GOLF |
54,093 |
37,299 |
+45.0% |
487,430 |
396,141 |
+23.0% |
FORD FIESTA |
41,371 |
25,578 |
+61.7% |
398,669 |
280,270 |
+42.2% |
RENAULT CLIO |
32,610 |
25,946 |
+25.7% |
251,822 |
297,850 |
-15.5% |
PEUGEOT 207 |
31,099 |
28,477 |
+9.2% |
308,998 |
360,739 |
-14.3% |
OPEL/VAUXHALL CORSA |
29,715 |
24,172 |
+22.9% |
300,468 |
314,459 |
-4.4% |
FIAT PUNTO |
27,049 |
19,530 |
+38.5% |
276,546 |
245,847 |
+12.5% |
FIAT PANDA |
26,349 |
19,753 |
+33.4% |
252,612 |
192,871 |
+31.0% |
VOLKSWAGEN POLO |
25,249 |
23,186 |
+8.9% |
232,090 |
236,415 |
-1.8% |
OPEL/VAUXHALL ASTRA |
24,762 |
19,361 |
+27.9% |
235,329 |
285,215 |
-17.5% |
FORD FOCUS |
24,365 |
26,771 |
-9.0% |
263,827 |
321,878 |
-18.0% |
Márkák teljesítménye
A Volkswagen szinte rivális nélkül halad az élen Európában a márkák sorát vezetve. Ugyan a Polo is állandó fellépő a top 10-es listában, a márka sikerének azért mégis a Golf a kulcsa, melynek csak németországi eladásai (249,150 db) az év első tíz hónapjában a VW össz-európai forgalmának (1,386,694) 18%-át teszik ki.
A nemrégiben ráncfelvarrt Renault Clio és az új Mégane a francia márkát a második helyre röpítették októberben a márkák toplistáján. Az idei és a tavalyi év első 10 hónapjának viszonylatát tekintve azonban csak a VW-nak, a Fordnak és a Fiat-nak sikerült új autó eladásait növelni a top 10-es csapatból.
Top 10 Márka
Márka |
Okt_09 |
Okt_08 |
% Változás Okt |
Jan_Okt _09 |
Jan_Okt _08 |
% Változás Jan_Okt |
VOLKSWAGEN |
144,877 |
132,687 |
+9.2% |
1,386,694 |
1,330,530 |
+4.2% |
RENAULT |
114,082 |
83,013 |
+37.4% |
890,413 |
950,598 |
-6.3% |
FORD |
108,919 |
92,217 |
+18.1% |
1,090,948 |
1,060,615 |
+2.9% |
PEUGEOT |
88,145 |
75,165 |
+17.3% |
826,123 |
874,645 |
-5.5% |
FIAT |
88,076 |
74,008 |
+19.0% |
861,183 |
827,319 |
+4.1% |
OPEL/VAUXHALL |
86,777 |
75,939 |
+14.3% |
908,778 |
994,598 |
-8.6% |
CITROEN |
79,243 |
69,254 |
+14.4% |
724,221 |
744,184 |
-2.7% |
TOYOTA |
63,857 |
52,979 |
+20.5% |
602,222 |
658,514 |
-8.5% |
MERCEDES |
51,990 |
56,120 |
-7.4% |
493,477 |
598,071 |
-17.5% |
AUDI |
51,289 |
58,153 |
-11.8% |
520,908 |
564,611 |
-7.7% |
Országos trendek
Igen erős választóvonal kezd ismét kialakulni a klasszikus kelet-európai országok zsugorodó piacai és a prosperálóbb Nyugat-Európa között. Azzal, hogy az európai “5 Nagy” mind növelni tudta eladási eredményeit Októberben, ismét bebizonyosodott, hogy az akciók – tipikusan a roncsprémium - rövid távon mindenképpen garantálják az eladási sikereket.
“Ez a jelenség nem feltétlenül pozitív”, figyelmeztet Di Girolamo. “Elképzelhető, hogy a megnövelt ÁFA-, a finanszírozási korlátozások-, valamint a költségvetés által támogatott akciók hiányával sújtott Kelet-Európa tükrözi a kereslet normális mértékét. Csak reménykedhetünk, hogy a kiemelt nyugat-európai piacokon kitartanak addig a jelenlegi akciók, amíg ismét megjelenik a ‘valós’ kereslet és nekik nem kell megszenvedniük a máshol már fájdalmasan megtapasztalt veszteségeket.”
Eladások Országonként
Ország |
Okt_09 |
Okt_08 |
% Változás Okt |
Jan_Okt _09 |
Jan_Okt _08 |
% Változás Jan_Okt |
Austria |
26,694 |
25,992 |
+2.7% |
274,370 |
258,150 |
+6.3% |
Belgium |
39,726 |
42,998 |
-7.6% |
414,609 |
483,729 |
-14.3% |
Cyprus |
923 |
1,767 |
-47.8% |
12,800 |
19,489 |
-34.3% |
Czech Republic |
14,121 |
16,151 |
-12.6% |
131,873 |
154,569 |
-14.7% |
Denmark |
8,809 |
10,526 |
-16.3% |
90,376 |
132,420 |
-31.8% |
Estonia |
728 |
1,710 |
-57.4% |
8,578 |
22,530 |
-61.9% |
Finland |
7,080 |
10,153 |
-30.3% |
78,852 |
128,703 |
-38.7% |
France |
210,424 |
174,939 |
+20.3% |
1,823,925 |
1,750,704 |
+4.2% |
Germany |
321,111 |
258,814 |
+24.1% |
3,311,877 |
2,630,287 |
+25.9% |
Great Britain |
168,942 |
128,352 |
+31.6% |
1,685,981 |
1,922,770 |
-12.3% |
Greece |
11,587 |
19,575 |
-40.8% |
192,304 |
245,504 |
-21.7% |
Hungary |
3,590 |
12,868 |
-72.1% |
52,892 |
133,195 |
-60.3% |
Iceland |
76 |
181 |
-58.0% |
1,967 |
8,913 |
-77.9% |
Ireland |
1,526 |
1,747 |
-12.7% |
56,663 |
150,775 |
-62.4% |
Italy |
196,677 |
170,169 |
+15.6% |
1,815,723 |
1,891,166 |
-4.0% |
Latvia |
330 |
1,202 |
-72.5% |
4,668 |
17,748 |
-73.7% |
Lithuania |
522 |
1,727 |
-69.8% |
6,428 |
20,144 |
-68.1% |
Luxembourg |
4,301 |
4,488 |
-4.2% |
39,084 |
44,718 |
-12.6% |
Norway |
10,187 |
8,390 |
+21.4% |
78,825 |
95,846 |
-17.8% |
Poland* |
27,145 |
27,634 |
-1.8% |
266,762 |
263,256 |
+1.3% |
Portugal* |
13,070 |
14,673 |
-10.9% |
125,919 |
176,805 |
-28.8% |
Slovakia |
5,579 |
8,554 |
-34.8% |
74,664 |
74,277 |
+0.5% |
Slovenia |
4,764 |
5,865 |
-18.8% |
47,750 |
61,120 |
-21.9% |
Spain |
98,735 |
77,742 |
+27.0% |
777,526 |
1,025,707 |
-24.2% |
Sweden |
21,783 |
22,299 |
-2.3% |
173,914 |
217,583 |
-20.1% |
Switzerland* |
23,463 |
24,294 |
-3.4% |
219,968 |
241,476 |
-8.9% |
The Netherlands |
35,752 |
41,748 |
-14.4% |
350,958 |
460,884 |
-23.9% |
Grand Total |
1,257,645 |
1,114,558 |
+12.8% |
12,119,256 |
12,632,468 |
-4.1% |
*Becsült 2009 októberi adatok alapján. |
|
|
|
|
Szerkesztői jegyzet: A JATO Dynamics háttere
A JATO 1984 óta látja el a világ autóiparát naprakész és pontos piaci információval 45 piacon elérhető autó felszereltségi adatokkal, ár- és termék információval, értékesítési és regisztrációs adatokkal. A cégnek több, mint 40 országban van képviselete világszerte, kiemelkedő helyi piaci ismerettel. A világ vezető autógyártói mind a JATO ügyfelei, hogy rövid távú piaci trendekre azonnal tudjanak reagálni, hosszú távra megbízható adatokra hagyatkozva tudjanak tervezni, valamint, hogy minél jobban közelítsenek az ügyfeleik elvárásai felé. Vezető európai internet portálok is JATO adatokat használnak referenciaként, valamint tény alapú autó