Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megújul az Opel Corsa
2010 januárjától szinte újjászületik az Opel Corsa, oly jelentősek lesznek a műszaki előrelépések. Átdolgozott hajtóművével, tökéletesített futóművével és újra kalibrált kormányzásával jobban megy és kevesebbet fogyaszt a Corsa - ugyanakkor kényelmesebb, könnyebben vezethető és vérpezsdítően dinamikusabb lett.
A Corsa hű maradt érdekes designjához, sportos vonalaihoz és a kategória egyik legtágasabb, legvonzóbb utasteréhez, de azokhoz az innovatív műszaki megoldásokhoz is, amelyek továbbra is kivételesnek számítanak egy kiskocsin. Ilyen például az AFL sarok- és kanyarfény, a fűthető kormánykerék és az Opel különlegessége, az integrált FlexFix kerékpártartó. Az Opel/Vauxhall összes értékesítésének mintegy 30 százalékát adó Corsa kétféle, jelentősen különböző változatban áll rendelkezésre: kupészerű háromajtós és családbarát ötajtós karosszériával.
Jóval kisebb fogyasztású és erősebb benzinmotorok
Az Opel Corsa teljes új benzinmotor-választéka Euro 5-ös. Nyomatékuk nőtt, fogyasztásuk és CO2-emissziójuk viszont 13 százalékot elérő mértékben csökkent. A legnépszerűbb hajtóművek (1.0 - 1.4-es, manuális és Easytronic erőátvitellel) fogyasztása már csak 5.0-5.5 liter, CO2-kibocsátásuk pedig csak 129 g/km.
A teljesítmény és a hatékonyság fokozását egy sor műszaki változtatás tette lehetővé:
- új olajszivattyú optimalizálja a nyomást és csökkenti a fogyasztást,
- az 1.2-es és 1.4-es motor új kettős vezértengely-állítása javítja az égést,
- a termosztát új vezérlése gyorsítja a motor bemelegedését,
- a műszerfalon váltásjelző segít a vezetőnek benzint megtakarítani.
65 LE:
A belépő 1.0 literes háromhengeres 48 kW/65 lóerőt és 90 newtonmétert ad le (típuselőd: 44 kW/60 LE, 88 Nm). A fogyasztás és az emisszió ugyanakkor 13 százalékkal, 5.0 literre és 117 g/km-re csökkent (eddig 5.6 liter/100 km és 134 g/km). A Corsa 1.0 az egyik legtisztább benzines mini.
85 LE:
A következő szinten az új 1.2-es motor teljesítménye 63 kW/85 LE, nyomatéka 115 Nm (eddig 80 LE és 110 Nm). A fogyasztás és az emisszió közben 11 százalékkal mérséklődött a manuális sebességváltóval, illetve 13-mal az Easytronic robotváltóval (5.1 liter/100 km és 119 g/km CO2, illetve 5.8 liter és 137 g).
100 LE:
Az új 1.4 literes motor - 74 kW/100 és 130 Nm - jóval élénkebbé teszi az autót a korábbinál 90 LE és 125 Nm), miközben 12 százalékkal lejjebb ment a fogyasztás és a CO2.. A mindössze 5.5 litert fogyasztó kocsi (129 g/km CO2) 180 km/órára képes, és 11.9 másodperc alatt gyorsul százra.
A sportos változatok:
A csúcs a Corsa GSi (110 kW/150 LE) és az OPC (141 kW/192 LE) kivitel 1.6-os benzines turbómotorja, szintén jelentősen kisebb fogyasztással és emisszióval. A motort Euro 5-re és 95-ös (GSi) illetve 98-as (OPC) oktánszámú benzinre kalibrálták. Mindkettő átlagos fogyasztása 9.5 százalékkal 7.3 literre mérséklődött, CO2-emissziójuk 171 illetve 172 g/km.
Erőátvitel: optimális fogyasztás vagy nagyobb dinamika
Az új benzines Corsa több esetben kínál választási lehetőséget a szűken vagy tágabban lépcsőzött áttételek között. Az előbbi sportosabb vezetést tesz lehetővé, magasabb fordulatszámú váltásokkal, az utóbbi pedig a dízelek szűkebb fordulatszám-tartományát egyenlíti ki, és gazdaságos autózást enged meg. Mivel azonban most nőtt mindegyik benzinmotor nyomatéka, különösen alul, most már ezeket is párosítani lehet a széles áttételskálájú váltóval.
JELENLEGI CORSA
|
|
|
ÚJ CORSA - 2010. JANUÁRTÓL |
|
BENZINES |
Kombinált fogyasztás (l/100 km) és CO2- emisszió (g/km) |
|
BENZINES |
Kombinált fogyasztás (l/100 km) és CO2- emisszió (g/km) |
1.0 L 60 LE/88 Nm (CR*) |
5.6/134 |
|
1.0 L 65 LE/90 Nm (CR) |
5.0/117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2 L 80 LE/110 Nm (WR*) |
5.8/139 (MT) 5.7/137 (MTA) |
|
1.2 L 85 LE/115 Nm (WR) |
5.3/124 (MT) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4 L 90 LE/125 Nm (WR) |
5.8/139 |
|
|
|
1.4 L 90 LE/125 Nm (CR) |
6.5/154 (AT) |
|
1.4 L 100 LE/130 Nm (CR) |
5.5/129 (MT) 5.7/134 (3d.- AT) 5.9/138 (5d.- AT) |
1.6 L Turbo 150 LE/210 Nm |
7.9/189 |
|
1.6 L Turbo 150 LE/210 Nm |
7.3/171 |
1.6 L Turbo 192 LE/230 Nm |
7.9/190 |
|
1.6 L Turbo 192 LE/230 Nm |
7.3/172 |
WR: széles áttételskála - CR: szűk áttételskála -
MT/AT: manuális/automata - MTA: Easytronic robotváltó
Dízelmotorok: új csúcsmotor az 1.7 CDTI (130 LE, 300 Nm), 95 lóerős ecoFLEX
1.7 CDTI:
A Corsa választékát megkoronázó 1.7 CDTI is nagyobb teljesítményű és nyomatékú, de kisebb fogyasztású lett. Teljesítménye 92 kW/125 LE-ről 96 kW/130 LE-re, nyomatéka 280-ról 300 Nm-re nőtt, változatlan fordulatszámon, míg az emisszió figyelemre méltó 9 százalékkal ment vissza - a háromajtósé 118 g/km CO2, 130 g/km helyett. A 200 km/órás csúcssebesség 5-tel nagyobb az eddiginél, százra 9.5 másodperc alatt gyorsul az autó (eddig 9.9). Nagyobb nyomatékának köszönhetően 80-ról 120 km/órára ötödikben 9.3 másodperc alatt növeli sebességét (eddig 10.4). Az Euro 5-össé vált 1.7 CDTI új turbófeltöltőjén az állítómű helyzetérzékelője pontosabb nyomásszabályozást tesz lehetővé. Az égést új befecskendező rendszer javítja, a kisfeszültségű izzitógyertyák pedig a generátor igénybevételét csökkentik hidegindításkor. A súlyt könnyű szívócső mérsékli, gazdaságos stílusra pedig felkapcsolás-jelző buzdít.
1.3 CDTI ecoFLEX:
A legkisebb emissziójú új Corsa ecoFLEX változat fejlett 1.3 CDTI dízelmotorja (70 kW/95 LE) változó geometriájú turbót kapott. Nyomatéka 27 százalékkal nagyobb az előző nemzedékénél, holott a fogyasztás és a CO2-emisszió lejjebb ment mintegy tíz százalékkal. Az 1750 és 3250/perc között 190 Nm nyomatékot produkáló háromajtós Corsa ecoFLEX csak 3.7 litert fogyaszt, 98 g/km CO2-vel. Az ötajtós emissziója 99 g/km. Standard a részecskeszűrő. A műszerfalon felkapcsolás-jelző segíti a vezetőt. Ez a kivitel az 1.3 CDTI ecoFLEX-et helyettesíti (55 kW/75 LE, 105 g/km CO2), amely csak három ajtóval volt kapható.
A Corsa új dízelválasztékának áttekintése:
|
1.3 CDTI ecoFLEX |
1.3 CDTI |
1.3 CDTI |
1.7 CDTI |
Teljesítmény (kW/LE) |
70 /95 |
55 /75 |
66 /90 |
96 /130 |
Nyomaték (Nm) |
190 |
170 |
200 |
300 |
Erőátvitel |
M 5 |
M 5 |
M 6 |
M 6 |
Kombinált fogyasztás (l/100 km) |
3.7 |
4.3 |
4.9 |
4.5 |
CO2 kombinált (g/km) |
98/99* |
114 |
129 |
118/119* |
*3-ajtós/5-ajtós
Kényelmesebb és élvezetesebben vezethető
A dinamikájáért és élvezetes vezethetőségéért eddig is sokat méltatott Corsa futó- és kormányművét számos ponton tökéletesítették.
Kormány:
Az Opel optimalizálta valamennyi Corsa modell kormányzását. Áthangolták az elektronikus szervokormány szoftverét és kisebb súrlódású fogaslécet építettek be. Ezek hatására javult a visszajelzés és a kormánypontosság, illetve határozottabb a középre állítási hajlam, kanyar vagy sávváltás után. Jobb lett az egyenesfutás is.
Futómű:
A futómű változásai eltérők a Corsa egyes modelljein.
- Valamennyin, kivéve az OPC-t, 20 fokkal - 15-ről 35-re - elfordították a torziós profil tengelyvonalát. Ez sávváltáskor fokozza a stabilitást.
- A komfort-futóművön (valamennyi modellé, a Sport kivitel, a GSi és az OPC kivételével) komfortosabbra hangolták az első és a hátsó csillapítást, a dinamika feláldozása nélkül. Az első lengőkarok lágyabb gumibakokat kaptak - az ecoFLEX modellen a hátsók is. Valamennyi dízelmotoros kivitel első rugója lágyabb lett.
- Mindegyik komfort-futóművű Corsa új első stabilizátorral készül, amelynek átmérője 1 milliméterrel nagyobb.
- Valamennyi változaton áttervezték a stabilizátor felfogatását, hogy a lágyabb futómű ellenére kisebb legyen a karosszéria dőlése.