Gyártók Bemutatkozott az autopro.hu

Bemutatkozott az autopro.hu

Kovács András | 2009.11.19 16:33

Bemutatkozott az autopro.hu

Csütörtökön délben egy budapesti sajtótájékoztató keretében hivatalosan is bemutattuk az autopro.hu-t, a Lapcom Kft. járműipari és beszállítói szakportálját, az eseményen kiadónk megállapodást írt alá a Magyar Gépjárműipari Szövetség honlapjának üzemeltetéséről.

Hirdetés

Sajtótájékoztató keretében mutattuk be ma délelőtt Budapesten a tesztüzemmódban néhány napja már elérhető autopro.hu gépjárműipari és beszállítói szakportált, a Lapcom Kft. önálló domainnév alatt jelentkező oldalát. Házigazdaként Szetey András, a hírportálok központi főszerkesztője és üzletág-igazgatója köszöntötte a megjelenteket, s mutatta be az asztalnál ülő Pintér Istvánt, a Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) elnökét, Szammer Istvánt, a Lapcom Kft. ügyvezető igazgatóját, valamit Koloszár Tamást, az autopro.hu főszerkesztőjét.

Pintér István röviden beszélt a már tíz éve élő MGSZ-ről, a 24 tagvállalatból álló szövetség színes palettát képvisel, az elit autógyártástól kezdve a fontos, de kevésbé látványos beszállítókig bezárólag. A szervezet, azon túl, hogy rendszeresen megvitatja az iparág aktuális kérdéseit, egyeztet a kormányzati, gazdaságpolitikai döntéshozókkal. – Az iparág 10 százalékkal járul hozzá a magyar GDP-hez, nem mindegy, hogy mi marad meg belőle a válság után – fogalmazott az MGSZ elnöke, aki elismerte, ennél kisebb súllyal sikerült az érdekérvényesítés. A szövetség célja, hogy továbbra is vonzó célpont maradjon a külföldi befektetők előtt a magyar járműipar. A kiadónkkal történő együttműködésről azt mondta: közös a felelősségünk a magyar járműiparral kapcsolatban. A sajtótájékoztatón ugyanis megállapodást írt alá a Magyar Gépjárműipari Szövetség elnöke, Pintér István és a Lapcom Kft. ügyvezető igazgatója, Szammer István arról, hogy a jövőben kiadónk üzemelteti a szövetség honlapját.

Pintér istván és Szammer István kézfogással erősíti meg az MGSZ és a Lapcom megállapodását.
Pintér István és Szammer István kézfogással erősíti meg az MGSZ és a Lapcom megállapodását. Fotók: Bertleff András
Az MGSZ elnökének rövid helyzetértékelése után Szammer István mutatta be a Lapcom Kft.-t, kezdve az anyavállalattal, a 17 ezer főt foglalkoztató, 2 milliárd fontos éves forgalmú angol Daily Mail csoporttal. A Kisalföldből kinövő és a szegedi napilapot, a Délmagyarországot is birtokló Lapcom ma hét országban van jelen érdekeltségeivel. Magyarországon és Szlovákiában nyomtatott és internetes kiadványokkal, a többi ötben „csak” online-termékekkel. Mindez ezer fős foglalkoztatotti létszámot és 20 milliárd forintos éves forgalmat jelent. Az autopro.hu-val kapcsolatban Szammer István azt emelte ki, hogy Győr járműipari fellegvár az Audival, a Rábával és a sok beszállítóval, s a GDP 10 százalékát produkáló iparág velünk talán erőteljesebben képviselheti érdekeit. Portálunk egy információszolgáltató eszköz – nem kellemes autóteszteket kínál –, amely kommunikációs csatornája lehet az iparág szereplőinek, ezért is bízik sikerében.

Koloszár Tamás főszerkesztő szeretettel beszélt a néhány napos csecsemőről, amely a keresztségben az autopro.hu nevet vette fel, s amelynek hivatalos születésnapja november 19. Alig nyitotta ki a szemét, mégis a férfikor jegyeit mutatja, ha a tartalom felől vizsgáljuk. „Olyan gyorsak szeretnénk lenni, mint az Audi, olyan biztonságosak, mint a legjobb presztízsmárkák, s olyan népszerűek, mint a VW Golf.” Ez utóbbi szakportálként szép célkitűzés, még akkor is, ha nyitóoldalunk kínálata leginkább a svédasztalhoz hasonlítható. A főszerkesztő beszélt a rovatrendszerről, kiemelve a Hazai pályát, amelyen jellemzően a nagyok játszanak. Egyetlen könnyedebb hangvételű rovatunk a Volánnál című, az összes többi „kőkemény, megbízható szakmai információ”.

Koloszár Tamás bemutatja au autopro.hu portált.
Koloszár Tamás bemutatja az autopro.hu portált.
Szetey András a kérdéseket megelőző zárszóként megköszönte a munkát mindazoknak, akiknek szerepe volt abban, hogy 4,5 hónapra kihordtuk a csecsemőt, s hangsúlyozta, a hírek mellett jelentős szolgáltatói tartalommal is rendelkezik (majd) a portál. Indulásképpen több mint 300 járműiparhoz kötődő vállalkozás alapadatai található meg a honlapon, ennek üzleti alapon történő bővítése mindenkinek érdeke. – Szakmai közösségekre koncentráló, napi híreket produkáló honlapot szeretnénk – mondta. „Ilyen tartalmú portál nincs Magyarországon, ebből két dolog következhet: vagy nagy siker lesz, vagy azért nincs, mert életképtelen.” Az autopro.hu ebben a kérdésben természetesen az optimista megközelítést képviseli.

Következtek az újságírói kérdések, Szajlai Csaba (Magyar Hírlap) az MGSZ elnökének véleményére volt kíváncsi a jövőkép, illetve a katasztrofális autóértékesítési adatok tükrében. Pintér István válaszában azt emelte ki, hogy miközben az autógyártás nyugatról keletre mozog, fontos lenne, hogy Magyarországon a válság után is „kitörési potenciál maradjon a járműipar”. Az autóeladásokkal kapcsolatban azt látja, hogy a roncsprémiumprogramok utáni kis megrogyás után a stabilizáció jegyeit lehet felfedezni a piacon, ezzel együtt „ugyanazokat a csúcsokat már soha sem fogjuk tudni meghódítani”.

Pintér István, Szammer István, Koloszár tamás és portálunk, az autopro.hu.
Pintér István, Szammer István, Koloszár Tamás és portálunk, az autopro.hu.
Szammer Istvántól azt kérdezte az egyik kolléga, hogy lesz-e az autopro.hu portálnak angol nyelvű változata. A válasz konkrét volt: fél éven belül ez megtörténhet. Hajba Ferenc (Népszabadság) portálunk fogadtatásról érdeklődött, mennyire vevő az iparág a pozitív hangra? Koloszár Tamás főszerkesztő válaszában a honlapunkon is olvasható kerekasztal-beszélgetésre utalt, ahol ugyanez a kérdés merült fel. A válasz: az autopro.hu a jóra fogékony, meg kell látni azt is, hogy az Audi a válság közepette sem küldött el embert, a Rába szépen tartja magát, a hengerfejeket gyártó győri Nemak Kft. pedig visszaáll a 8 órás műszakra.

Szakmabelieket kérdeztünk az autopro.hu portálról:

Szajlai Csaba (Magyar Hírlap): Régóta hiányzott már egy effajta internetes portál. Rendkívül fontos, hogy összefüggő problémákat tárgyal, több oldalról vizsgálva, és mindezt érthető formában nyújtja.

Hajba Ferenc (Népszabadság): A magyar gazdaságban meghatározó szerepe van a járműiparnak, hiszen új technológiákat vonultat fel, ráadásul maga az autó egy igen népszerű „cikk”. Gazdasági súlyához képest azonban jelentéktelen a járműipar hírértéke. A multik több hazai céget foglalkoztathatnának beszállítóként, és ehhez igen jó adattár lehet a jövőben ez a portál.

Lőre Péter (Audi, kommunikációs igazgató): Tetszik ez a portál, az egész iparág résztvevőinek nyújthat információt, tájékozódási pontot.

Heimer György (HVG): Nincs könnyű helyzetben az oldal, miközben nagy átalakulások zajlanak a médiában, az internet szerepe egyre erőteljesebb, mégis nehéz elsőre megtalálni a célközönséget, a fizetőképes keresletet.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink