Gyártók Új Audi A8-as győri motorral

Új Audi A8-as győri motorral

2009.12.08 09:52

Az új A8 két motorváltozattal mutatkozik be, a 4.2 FSI 273 kW (372 LE), míg a 4.2 TDI 258 kW (350 LE) teljesítményt kínál, s rövidesen a 184 kilowattos (250 LE) 3.0 TDI is csatlakozik a palettához.

Hirdetés

A 4,2 literes közvetlen befecskendezéses (FSI) aggregát 372 lóerőt és 445 Nm nyomatékot ad le, utóbbit 3500-as fordulatszámon. Az A8-ast 5,7 másodperc alatt gyorsítja fel százra, ám elődjénél 1,4 literrel kevesebbet fogyaszt. Katalógus értéke 9,5 l/100 km. Széndioxid-kibocsátása 219 g/km. A 4,2 literes TDI motor jórészt a 2000 barra emelt befecskendezési nyomás miatt 350 lóerőt és brutális 800 Nm nyomatékot kínál, amelyet ráadásul már 1750-es fordulaton rendelkezésre bocsájt. Nem meglepő, hogy a dízellel keményebbet megy az autó, 5,5 másodperc elég százig. A fogyasztás azonban 7,6 liter, a CO2 kibocsátás pedig átlagosan nem több 199 g/km-nél.

A két V8-as egységhez a piaci bevezetés után nem sokkal csatlakozik a népszerű 3,0 TDI motor, amelyen mélyreható módosításokat hajtottak végre. Már 250 lóerőt és 450 helyett tekintélyes 550 Nm nyomatékot mozgósít. Álló helyzetből az A8 3,0 TDI 6,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. Állítólag a 3 literes blokk 22 százalékkal kevesebbet fogyaszt elődjénél, megelégszik átlagosan 6,6 liter gázolajjal. A 174 g/km-es CO2 kibocsátás sem éppen rossz érték. A start/stop rendszer is alaptartozék. Később az Audi a 3 literes TDI 204 lóerőre csökkentett teljesítményű kivitelét is bevezeti a kínálatba. Ez a motor kizárólag az első kerekeket hajtja majd, így nagyon gazdaságos üzemű lesz. Értékei 6 l/100 km és 159 g/km.

Kiemelt Partnereink