Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Motorhangot utánoz az elektromos Nissan
A benzinmotor hangját utánozzák majd a Nissan elektromos autói a gyalogosok biztonsága érdekében, akik másképpen nem figyelnének fel a közeledő járműre. Kerékpároknál, robogóknál ezt a veszélyt nevezik suhanó halálnak.
A Nissan standard felszerelésként kínálja majd a motorhang szimulátor berendezést a jövő év második felében a japán, amerikai és európai piacra bevezetni tervezett öt üléses Leaf modelljéhez. A jármű 20 kilométer/órás sebesség alatt bocsát majd ki szimulált motorhangot, de az ki is lehet majd kapcsolni, például késő éjszaka lakott területen a felesleges zajkeltés elkerülése végett, illetve bármikor, amikor nem kell gyalogosokra számítani.
A Nissan Motor nemrég mutatta be a világ első megfizethető emissziómentes gépkocsiját. Az autó karosszériáját kimondottan a lítium-ionos akkumulátorhoz tervezték. A Leaf egy középkategóriás ferdehátú modell, mely kényelmes helyet biztosít 5 felnőtt számára, a hatótávolsága pedig több mint 160 km, ami megfelel a valós fogyasztói igényeknek. A modell, várható piaci bevezetése Japánban, az Egyesült Államokban és Európában 2010 végén kerülhet sor.
Bár az autó ára csak később válik véglegessé, ám a Nissan elképzelései szerint versenyképes lesz egy jól felszerelt C-szegmensbeli gépkocsiéval. Ráadásul a Leaf minden bizonnyal részesülhet majd egy sor jelentős helyi, regionális és nemzeti adókedvezményből, valamint támogatásból a világ minden részén. A kocsit egy laminált szerkezetű kompakt lítium-ion akkumulátor hajtja, elektromos motorjának teljesítménye 80 kW, és nyomatéka 280 Nm. Ez biztosítja azt a vezetési élményt, amit a vásárlók elvárnak a tradicionális benzinüzemű autóktól is.
Az elektromos meghajtású járművek alig adnak ki hangot alacsony sebesség mellett, ami különösen a gyengén látók számára nehezíti meg észlelésüket, de általában a gyalogosok számára is veszélyt jelenthetnek. Hasonló a probléma az elektromos kerékpárokkal illetve robogókkal ezeket csak suhanó halálnak nevezi a magyar.
A japán közlekedési minisztérium emiatt fontolóra vette a hang szimulátor kötelezővé tételét elektromos autókban 2012-től. A minisztérium által májusban összeállított tervezet szerint a rendelkezés kiterjedne a Toyota Prius hibrid autóra és a Mitsubishi i-MiEV modelljére is. Mindkét gyártó közölte, hogy a minisztériumi rendelet közzététele után foglalkozik majd a problémával.