Gyártósor Észak-Kínában nyitott alkatrészgyárat a Volkswagen

Észak-Kínában nyitott alkatrészgyárat a Volkswagen

Panker Gergő | 2014.11.24 09:36

Észak-Kínában nyitott alkatrészgyárat a Volkswagen

A vállalat megnyitotta új alkatrészgyárát az Észak-Kínában található Tiencsinben, ahol megkezdődött a gyártó csúcstechnológiát képviselő duplakuplungos sebességváltóinak (DSG) legújabb generációjának gyártása.

Hirdetés

Az új Volkswagen-gyár kapacitása kezdetben évi 450 ezer darab váltó lesz, amelyet 2016-ig 1,2 millióra emelnek. Az üzem 2019-ig 5500 új munkahelyet teremt a régióban. A Volkswagen az első fázis során nagyságrendileg 265 millió eurót fektetett az új gyártóegységbe. A beruházástól a gazdasági növekedés fellendülését várják az észak-kínai régióban.

Az új tiencsini gyárban a vállalat legmodernebb DQ380-as sebességváltója készül majd. A német gyártó Csangcsunban és Sanghajban található üzemeiben gyártott EA888 motor harmadik generációjával együtt a Volkswagen 0,5 l/100 km-es fogyasztás- és 12 g/km-es károsanyagkibocsátás-csökkenést vár a korábbi generációs erőforráshoz képest.

Átadták a VW új tiencsini alkatrészgyárát

A tiencsini üzem felfutását követően a Volkswagen évi több mint 1 millió hatékonyságra optimalizált motorral ellátott járművet gyárt Kínában, amellyel nagyban hozzájárul a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez az országban. A tiencsini gyár 5500 új munkahelyet teremt, amellyel a régió legnagyobb beruázási projektjének számít. Az új sebességváltógyár a Volkswagen-csoport teljes tulajdonát képezi. A duplakuplungos sebességváltókat kizárólag a kínai piacra gyártják és a jövőben a konszern számos modelljében megtalálhatók lesznek. Az új generációs DSG váltó lehetővé teszi a VW számára, hogy 2018-ra Kína legfenntarthatóbb járműgyártója lehessen.

A vállalat a világon mindenhol a környezettudatos autózást és gyártást, illetve a fenntartató növekedést képviseli. Mindennek részét képezik a fejlett gyártási folyamatok, illetve az energiafelhasználás és a károsanyag-kibocsátás folyamatos csökkentését célzó fejlesztések. A gyár területén található modern víztisztító és újrahasznosító üzem révén például a szennyvíz mennyiségét 95 százalékkal csökkentik. Ezen felül az elhasznált levegő hőjét a friss levegő hőmérsékletének szabályozására használják, ami megfelezi az üzem energiafelhasználását. A gyárterület világításáról az üvegkupolákon beszűrődő természetes napfényen kívül LED-es világítás gondoskodik, ami szintén közel felére csökkenti a világításra szánt energiafelvételt.

A tiencsini gyárban a VW legújabb DSG váltója készül majd

A német vállalat jövőre Tiencsinben megnyitja az első Németországon kívüli Volkswagen alkatrész akadémiát (Volkswagen Component Academy). A központ célja, hogy négy különböző szakmát tanítson a kínai üzemben a német duális képzési modell alapján. A szakképzésben részvevő diákok képzésekben, illetve továbbképzésekben vehetnek részt, amelyek során az oktatásról az egyes területek szakemberei fognak gondoskodni. A program részeként a Volkswagen azt tervezi, hogy több helyi szakiskolával is együttműködik majd. A fiatal tehetségek gondozásával a VW olyan szakembereket képez, akik részt vesznek majd egy innovatív, fenntartható autóipar kialakításában Északkelet-Kínában. Az akadémia középtávon lehetővé teszi a gyár szakemberigényének kielégését a különböző technikusi területeken.

2016-ban ezen felül megkezdik egy teszt és analízis központ felépítését, ahol valamennyi Kínában gyártott DSG váltó tesztelését végzik majd. Mindez egy újabb lépés a Volkswagen kínai szaktudásfejlesztéssel kapcsolatos tevékenységén belül, amellyel egy egységes globális minőségi színvonal mellett biztosítani szeretnék Kína autóiparának fenntartható fejlődését.

Az új Volkswagen-gyár a az északkelet-kínai Tiencsini Gazdasági Technológiai Fejlesztési Területen (TEDA) épült fel. A tiencsini üzem a konszern 107. gyára – és 18. gyártóbázisa Kínán belül. Mindez azt jelenti, hogy a Volkswagen-csoport a kínai autóipar egyik legsikeresebb vállalata. A VW Kína számos modellt gyárt a csoporthoz tartozó márkák, a Volskwagen, az Audi, a Skoda, valamint a kínai vegyesvállalatai, a SAIC és a FAW számára. A járműgyártáshoz hozzátartozik számos helyileg gyártott alkatrész is. A tiencsini üzemmel a VW-nek összesen nyolc jármű- és tíz alkatrészgyára van már Kínában. A járműgyártás bővítésének érdekében a gyártó nemrég bejelentette egy újabb üzem felépítését Csangsában. A FAW-Volkswagen vegyesvállalat további két járműgyár építését tervezi Kingdaoban és Tiencsinben.

2014 első három negyedévében a Volkswagen Kína, valamint kínai vegyesvállalatai, a Shanghai Volkswagen és a FAW-Volkswagen összesen több mint 2,7 millió autót gyártott, ami 15,2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

Kiemelt Partnereink