Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Végre az FCA is észrevette, hogy baj van a Takatánál
Az autógyártó csak most állítja le a hosszú hónapok óta húzódó légzsákbotránnyal kapcsolatos alkatrészek felhasználását.
A Fiat Chrysler bejelentette, hamarosan leállítja új autói készítésénél a Takata hírhedt légzsákjainak felhasználását. Az eset azért furcsa, mivel a beszállító légzsákbotrány már elég régóta húzódik, a gyártó pedig csak most szánta el magát a lépésre, írja az Automotive News.
Az FCA mentségére szóljon, hogy 2016-os Jeep Wrangler modellbe szerelt légzsákszéria termékei még nem okoztak balesetet, az NHTSA valószínűleg csak elővigyázatosságból rendelte el a biztonsági alkatrészek 2019-ig elhúzódó, just-in-time rendszerhez hasonló visszahívását. A modellbe jövő héttől már egy Észak-Amerikában gyártott másik alkatrészt szerelnek majd. A gyártó közlése szerint Wrangler modellekben nem is történhetne baj, mivel megoldott a légzsák környezetének szellőzése.
A problémás ammónium-nitrátot tartalmazó légzsákaktiváló töltetek, melyek nedvességgel érintkezve túlzott erővel léphetnek működésbe, már kikerültek a gyártásból. A mostani eset jól példázza, hogy egy esetleges beszállítói probléma (főleg akkora vállalat esetében, mint a Takata), milyen elhúzódó problémát tud okozni. Természetesen akad példa arra is, amikor az autóipari cégek reakcióideje minimálissá válik, erről itt írtunk.