Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagykorú a tatabányai Sanmina
Az idén ünnepli 18. születésnapját az amerikai tulajdonú Sanmina cégcsoport tatabányai gyára. Pontosabban most már két gyár is van egymás mellett, az egyik gyártással, a másik javítással foglalkozik. Mindkettőnél dinamikus a fejlődés.
Hoffmann Károly ügyvezető igazgatót arra kértük, először a Sanmina cégcsoport és az autóipar kapcsolatáról adjon tájékoztatást.
– Immár 22 éves autóipari tapasztalattal rendelkezik a cég – mondja. – Világszerte 14 Sanmina-gyárnak van az autóipari gyártáshoz szükséges minőségügyi tanúsítványa, köztük van a miénk is. A cégcsoport tagja vezető nemzetközi szakmai szervezeteknek, mint például a ZVEI és a SAE.
– Milyen irányelvek mentén folyik a munka?
– Költséghatékony gyártást és rugalmasságot adunk a partnereinken, valamint törekszünk az egyszámjegyű PPM (1 millió termékre vetített hibás termékek száma) minőségi szint elérésére. Minden esetben kikérjük a partnerek véleményét, és legalább ilyen fontos, hogy maximálisan figyelembe is vesszük. Ennek szellemében a heti és havi operatív megbeszéléseken túl rendszeresen mérjük a vevői elégedettséget. A negyedéves értekezleteken áttekintjük a legfontosabb pontokat, a stratégiát minden egyes vevővel. Ha kell, gyorsan változtatunk. Az úgynevezett TQM (Total Quality Management) megközelítést három tengely mentén használjuk: az egyik a termékek és folyamatok kiváló minősége, a másik a vásárolt alkatrészek minőségmenedzselése, a harmadik pedig a késztermékek folyamatos fejlesztése. Alkalmazzuk a német ZVEI szerinti tartósságvizsgálatokat és a hibaaktiválást a tesztek során. A PPAP folyamatunkban a nulla hiba „elérését” célozzuk meg. Partnereinket a korai beszállítói együttműködés keretében tervezési, mintagyártási, valamint FMEA és DFx szolgáltatással is támogatjuk az APQP (Advanced Product Quality Planing) folyamatunk szerint.
– Kik a legjelentősebb vevők?
– Elsősorban a Tier 1-es autóipari beszállítók az elektronikus részegységek, a komplett modulok és a tervezés területén. Megrendelőink közvetlenül az OEM autógyártók is. Termékeink – a keréknyomás- és a motortéri érzékelőktől a műszerfali, illetve multimédiás berendezéseken át az autót vezérlő komputerig – megtalálhatóak a legtöbb jelentős európai és amerikai autómárkában.
– A tatabányai gyár mikor került kapcsolatba az autóiparral?
– Tizenkét éve szereztük meg az autóipari TS minősítést. Úttörők voltunk a költséghatékony, korábban az autóiparban kevésbé alkalmazott technológiák bevezetésében. Ilyen például a nagyméretű konnektorok SMT soron történő automatikus beültetése úgynevezett pin-in-paste technológiával. Egy másik a kisebb kártyák stancolásos kivágása. Most több mint 1000 a dolgozók száma, termelésünk több mint felét az autóipari termékek gyártása teszi ki.
– Úgy tudom, nemcsak autóipari termékek készülnek Tatabányán, de ezek mégis összefüggenek valamennyire a gyártás több mint felét kitevő autóipari alkatrészekkel.
– A másik fő termékvonalunk a telekommunikációs infrastrukturális berendezések gyártása. Ezek igen nagy komplexitással rendelkeznek, igen magasak velük szemben a megbízhatósági és az élettartamra vonatkozó igények. A gyártásuk során kidolgozott komplex technológiákat igyekszünk az autóipari termékeknél is felhasználni. Ez egyértelműen a költségek csökkentésével, a minőség javulásával, így versenyképességünk növekedésével jár.
– Van olyan különlegesség, ami fontos az autóipari vevők számára?
– A teljes körű folyamat és alkatrész nyomkövetést említeném. A Sanmina által a hadiipari gyökerekből kifejlesztett szoftver segítségével a legkisebb csomagolási egység szintjéig sikerült megvalósítanunk az alkatrészek nyomkövetését, valamint minden egyes munkafázis adatait is rögzítjük és tároljuk.