Gyártósor Leoltotta Moszkvában a villanyt a Renault

Leoltotta Moszkvában a villanyt a Renault

Biró Csongor | 2015.02.12 12:12

Leoltotta Moszkvában a villanyt a Renault

Az orosz autópiac zuhanása miatt szenvednek a franciák. A Renault kénytelen három hétre bezárni moszkvai gyárát.

2014-ben tíz százalékot estek az autóeladások az orosz újautó-piacon. Ez azért szomorú hír a Renault számára, mert az orosz a harmadik legnagyobb piacuk. Január sem indult jól, a visszaesés 25 százalékos.

Renault Logan készül Moszkvában

A moszkvai gyárban Logan, Sandero, Fluence, Mégane és Duster típusokat gyártanak (a nálunk Daciaként ismert típusok is Renault logót kapnak), az üzem éves kapacitása 2009-től évi 160 ezer autó.

Szakértők szerint idén a romlás 35 százalékos lehet, azaz az orosz piac alig éri el a másfél milliós eladást. 2013-ben még úgy gondolta a világ, hogy az orosz lesz az egyik legdinamikusabb autópiac a világon, akkor 2015-re akár évi négy millió autó eladásával számoltak.

A gazdasági válság elhúzódása, a rubel megrekkenése és az ukrán konfliktus miatti gazdasági szankciók padlóra küldték az autóértékesítést Oroszországban. Minden márkát rosszul érint ez, de különösen kedvezőtlen a japán-francia Renault Nissan szövetségre nézve. A Carlos Ghosn vezette társaság többségi tulajdonos a legnagyobb orosz autógyárban, az AvtoVazban, amely dolgozók ezreinek mond fel a kialakult helyzetben. A szövetség piacvezető, minden harmadik oroszországi autót ők adják el. A ranglétra második fokán a Volkswagen konszern áll 10 százalékos piaci részesedéssel.

A Bernstein elemzője, Max Warburton szerint legalább 250 millió euró értékcsökkenési leírást eredményez a Renault-nak az orosz üzlet. A franciák közben közzétették éves beszámolójukat, amiből kiderült, a 35 százalékos visszaesés miatt tavaly 182 millió euró veszteség érte a Renault az orosz piacon.

Kiemelt Partnereink