Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Költözik a szülői házból az R-osztály
Tíz év telt el azóta, hogy a Mercedes-Benz piacra dobta luxus egyterűjét, a különleges R-osztályt. A modell második virágzását éli.
Az öt-, hat- és hétüléses változatban is kapható, egyszer már ráncfelvarrott R-osztály sosem volt a slágerlisták élén, legjobb évében is alig húszezret gyártottak belőle. De akárcsak a G-osztály, örök kedvenc a rétegvásárlók körében. Ám, míg Európában és Amerikában lanyha az érdeklődés iránta, addig Kínában egyre keresettebb a modell. Ott évi tízezer példányt eladnak akkor is ha esik, és akkor is, ha szakad. A kocsit jelenleg az alabamai Tuscaloosában gyártják, de már nem sokáig.
Egy igazi bálna |
Nem hagyják abba a gyártását, csak elköltöztetik, mert nem győzik az új SUV modellek iránti fokozódó kereslet csillapítását (M-osztályt és GL-t gyártanak). Kell a gyártósor az ML-t búcsúztató új GLE modellnek. Az R-osztály Indiana államba költözik, az AM General South Bend-i üzemébe, ahol jelenleg a Hummer katonai őse, a HMMWV terepjáró készül. Szó volt a kínai gyártás lehetőségéről is, de a beszállítói lánc hiányossága miatt inkább a közelebbi amerikai telephely mellett döntött a Daimler vezetése.
Az akár 510 lóerős benzinmotorral is választható R-osztály fő piaca Kína, ahol természetesen a hosszított tengelytávú változatot rendelik.