Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Félezer kilométeres hatótávval érkezik az új elektromos Audi
A négykarikások az LG és a Samsung együttműködésével korszerű üzemanyagcellás technológiát hoznak Európába, amely egy SUV modellben mutatkozik be.
Az elektromos autózás nagy kaland, ám jelenleg megannyi akadály áll a sikertörténetté válás útjában. Az egyik fejlesztendő feltétel a töltési hálózat kiépítése, ám az otthoni árammal tölthető autók terjedésével ez a pont elég hamar kipipálható. A másik, jelentősebbnek látszó kihívást a hatótáv testesíti meg. Ha ugyanis nem akarjuk urbánus körülmények közé zárni a közvetlen zéró emissziós mobilitást, valamit ki kell találniuk a fejlesztőknek.
Ezt a valamit találhatta meg az Audi csapata – előzékenyen jelezték, hogy dél-koreai beszállítóik, az LG Chem és a Samsung SDI partnersége is hozzájárult a technológiai áttörés eléréséhez. Több mint 500 kilométeres hatótávú, tisztán elektromos SUV, környezetbarát üzemelés és sportos vezetési élmény kombinációja: kétségkívül erre vágyik a felhasználói kör jelentős része. Más kérdés, hogy meg tudják-e majd fizetni a vásárlók az új tudás árát, de a BMW i8 18 hónapos várólistája megnyugtathatja a kétkedőket.
Valahogy így fog kinézni a talán Q6 nevet viselő új modell |
– Dél-koreai fejlesztési partnereinkkel együttműködve a legújabb akkumulátor-technológiát hozzuk el az Európai Unióba, ezáltal erősítve az európai autóipart. Olyan megoldás van a kezünkben, amely még vonzóbbá teheti vásárlóink számára az elektromos autókat – lebbentgette a fátylat Bernd Martens, az Audi AG menedzsmentjének tagja, a tényadatok közlését óvatosan elkerülve.
– Arra készülünk, hogy az LG Chem és a Samsung SDI által kifejlesztett innovatív üzemanyagcellás rendszert optimálisan hozzáigazítsuk a modellkínálatunkhoz, megtestesítve a sportos autózási élmény és a szükséges hatótáv attraktív kombinációját – ezt pedig Ulrich Hackenberg, a német autógyártó fejlesztési felelőse tette hozzá.
Az egyetlen hivatalos gyári fotó nem sokat mutat, ám beszédes részleteket fedezhetünk fel a képen |
Bár a konkrét modellt illetően beszédesen hallgat az Audi, korábbi sajtóhírek szerint Q6 névre hallgat majd az új jövevény, és nem kizárt, hogy a Tesla Model X riválisaként küldik piacra a németek.
Az autó – alighanem koncepcióként – a Frankfurti Autószalonon debütál a nagyközönség előtt, a sorozatgyártás viszont várhatóan csak 2018 körül fog elindulni.