Képes beszámolónk utolsó részében a szentgotthárdi motorok szerelősorán dolgozók munkájába pillantunk bele. Segítségünkre van Kovács László részlegvezető.
|
Hamarosan négy műszakban dolgoznak Szentgotthárdon. Heti 20 műszak a maximum |
|
A Flex gyár erőssége a rugalmasság, de az ergonómia is példás |
|
A háttérben lévő házi fejlesztésű robotot gyári karbantartók építették, két ember munkáját váltja ki. Tesztelés alatt áll |
|
Magyar alkatrészeket, például turbótöltőket is beépítenek |
|
Balra dízel, jobbra a benzines szerelősor. A dízel szerelősoron majd 90-en dolgoznak egy műszakban, három műszak a jelenlegi norma |
|
Négyből három motor dízel jelenleg. A logisztikai szolgáltatásokat és a motorleszedést is kiszervezték |
|
Kész motorok várnak az elszállításra, nyolcas kalodákba kerülnek |
|
Kittládák könnyítik a szerelést |
|
Kovács László azt mutatja be, mennyire könnyen mozgatható a motortartó bak |
|
Benzinmotor jelenleg 84 másodpercenként jön a le sor végéről, de nyártól, a leállást követően 49 másodpercre rövidül a folyamat. Ma egy műszakban kb. 330 motor készül el, de nyártól 510 |
|
A dízelek már most is 60 másodperc alatt készülnek el |
|
Üzemanyag ellátó rendszer alkatrészeinek szerelése – később ezt héliumos szivárgás vizsgálattal ellenőrzik - a molekulányi szivárgást is feltárják |
|
Minden tizedik Opelben itteni szív dobog |