Gyártók Újabb elektromos BMW-k jönnek

Újabb elektromos BMW-k jönnek

MTI | 2015.08.02 15:39

Újabb elektromos BMW-k jönnek

További elektromos modelleket készül piacra vinni a BMW - derül ki Harald Krüger vezérigazgatónak a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című lapnak adott interjújából.

Hirdetés

"Az i3 és az i8 között pusztán számszerűen akad még hely" - mondta, hozzátéve, hogy konkrétumokkal egyelőre még nem szolgálhat. Szakmai körökben egy BMW i5 modell megjelenéséről rebesgetnek értesüléseket.

A BMW az idei első hat hónapban 12,5 ezer elektromos autót értékesített, ebből minden tizediket Németországban. Az elektromos autók viszonylag alacsony eladási számait Harald Krüger több tényezőre, egyrészt a nem kellően kiépített töltőállomás-hálózatra, másrészt az elektromos járművek még mindig viszonylag alacsony hatótávolságára vezeti vissza. Sokaknál nem szűnő aggodalom, hogy egy elektromos autóval egyszer csak lefulladhatnak valahol - mutatott rá.

Az elektromos autók gyártása az informatikai technológiai szektor érdeklődését is felkeltette, olyannyira, hogy már vezető szakembereket igyekeznek elcsábítani az autóipartól.

Bennfentes értesülések szerint tavaly Tim Cook, az Apple vezérigazgatója személyesen is felkereste a BMW központját, az Apple más felső vezetői pedig a BMW lipcsei üzemébe látogattak el, hogy tanulmányozzák az i3 gyártását. A felek között semmilyen megállapodás nem jött létre, mivel értesülések szerint az Apple saját elektromos autó kifejlesztésén dolgozik.

"Rendszeresen konzultálunk a nemzetközi informatikai ágazat képviselőivel - ide tartozik az Apple is" - erősítette meg Harald Krüger a FAS-nak adott interjúban a találkozók tényét, hozzátéve, hogy az ilyen egyeztetések a járművek hálózatba kapcsolásáról szólnak.

A BMW hétfőn teszi közzé negyedéves eredménybeszámolóját. Szakértői becslések szerint a bajor autógyár a második negyedévben a korábbinál kisebb nyereségre tett szert. Az autóipari üzletágban az üzleti eredmény a becslések szerint tíz százalékkal 1,94 milliárd euróra csökkent. A bevételarányos jövedelmezőség romlott, 11,7 százalékról 9,3 százalékra csökkent, a konszern értékesítési árbevétele viszont 13 százalékkal 22,6 milliárd euróra emelkedett.

A BMW versenytársaihoz, például az Audihoz hasonlóan szintén megérezte a kínai vásárlási kedv csökkenését. Harald Krüger szerint számukra mindig is nyilvánvaló volt, hogy a kínai piacon a kétszámjegyű növekedési ütem nem lesz örökké tartható. "Nem tesszük ki magunkat egyetlen régiónak sem, hanem megkeressük a megfelelő egyensúlyt a különböző régiók, Amerika, Európa és Ázsia között" - mondta. Közép- és hosszú távon azonban Kína továbbra is kiváló növekedési lehetőségeket kínál - jegyezte meg.

Kiemelt Partnereink