Gyártók Íme, a megújult BMW X3

Íme, a megújult BMW X3

autopro.hu | 2014.02.09 09:56

Íme, a megújult BMW X3

Mindössze egyetlen centiméterrel hosszabb elődjénél, a kor elvárásainak megfelelve azonban ennél arányaiban sokkal több újdonság került a modell legfrissebb generációjába.

Hirdetés

Az autó elején új tervezésű kettős körfényszórók tűnnek fel, amelyek igény szerint teljes-LED kivitelben is rendelhetők. Az ugyancsak LED-technikájú oldalsó irányjelzők a külső visszapillantó tükrök házaiban kaptak helyet. A modell négy új külső színárnyalattal és öt új könnyűfém keréktárcsával rendelhető.

Utastere és csomagtartója – utóbbi 550-1600 liter között módosítható – térkínálatában az új X3 egyaránt piaci szegmense élvonalába tartozik. A modell már alapkivitelben központi kijelzővel és iDrive kezelési rendszerrel kiegészített professional rádióval készül. A biztonságot az intelligens segélyhívás funkciója fokozza tovább, amely igény szerint beépített telefonegységével gondoskodik gyors segítségről. A hátsó ülés 40:20:40 arányban lehajtható.

A nagyok között kisebbnek számít, mégis tágas az új X3

Az X3 motorpalettáján négy dízel- és három benzinüzemű erőforrás sorakozik, amelyek egyaránt teljesítik az Euro 6 szabvány előírásait. A kínálat a 110 kW/150 LE és a 230 kW/313 LE közötti teljesítménytartományt öleli fel. A motorokban a BMW twinpower turbo technika dolgozik, a kiemelkedő menetteljesítményt alacsony üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékekkel kombinálva.

A tiszta alumínium konstrukciójú, kétliteres dízelmotorok új generációja mágnesszelepes injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezéssel készül, s megnövelt, 2 ezer bar befecskendezési nyomással dolgozik. A X3 xDrive20d teljesítménye így a korábbi 135 kW/184 LE szintről 140 kilowattra (190 LE), míg 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka 400 newtonméterre nőtt. Mindezek eredményeként a modell álló helyzetből 8,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Az új X3 xDrive20d eközben a nyolcfokozatú automata sebességváltóval 7,1 százalékkal igényel kevesebb üzemanyagot elődjénél, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 141-138 grammra csökkent. A mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncsok negyedik generációjával a széndioxid-kibocsátás kilométerenként további 7 grammal csökkenthető. A 110 kW/150 LE teljesítményű BMW X3 sDrive18d változat hátsókerék-hajtásával, hatfokozatú manuális sebességváltójával és mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncsaival a sajtóanyag szerint 4,7 literes üzemanyag-fogyasztást és kilométerenként 124 gramm szén-dioxid-kibocsátást produkál.

BMW X3 - 2014
Sok képet mutatunk a modellről

Az új BMW X3 nagyobb dízel modelljeiben továbbfejlesztett, háromliteres soros hathengeres erőforrás dolgozik. Az X3 xDrive30d (üzemanyag-fogyasztás városban/városon kívül/kombinált: 6,6–6,5/5,7–5,6/6,1–5,9 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 159–156 g/km) teljesítménye 190 kW/258 LE, s 560 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. A sorozat csúcsmodellje, a 230 kilowattos (313 LE), 630 newtonméter maximális forgatónyomatékot adó X3 xDrive35d (üzemanyag-fogyasztás városban/városon kívül/kombinált: 6,7/5,5/6,0 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 157 g/km) szintén takarékosabbá vált, s szén-dioxid-kibocsátását is tovább mérsékelték a tervezők.

A BMW erőforrásaira jellemző pörgős karakter, optimális teljesítmény-karakterisztika, kulturált járás és magas fokú gazdaságosság jellemzi az új BMW X3 benzinmotorjait is. E konstrukciók közvetlen benzinbefecskendezéssel, valamint a kettős vanos vezérműtengely-, illetve a valvetronic szelepemelés-állítással dinamikus menetteljesítmények mellett alacsony üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket kínálnak. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval a 135 kW/184 LE teljesítményű BMW X3 sDrive20i (üzemanyag-fogyasztás városban/városon kívül/kombinált: 9,0–8,4/6,1–5,7/7,1–6,7 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 166–156 g/km) 8,2 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. Az X3 xDrive28i orrában 180 kilowattot (245 LE) teljesít a kétliteres, négyhengeres aggregát, s 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt X3 xDrive28i 6,5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 kilométer/órás sprintet. A legmagasabb menetdinamikai igényeket is kielégíti a BMW X3 xDrive35i (üzemanyag-fogyasztás városban/városon kívül/kombinált: 10,7/6,9/8,3 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 193 g/km), amelynek háromliteres, soros hathengeres motorja 225 kW/306 LE teljesítményt produkál, 400 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1200 és 5000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A BMW X3 xDrive35i álló helyzetből 5,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 11 grammal alakul alacsonyabban elődjénél.

Kiemelt Partnereink