Gyártók Így vonul Párizsba a BMW

Így vonul Párizsba a BMW

autopro.hu | 2014.09.15 13:21

Így vonul Párizsba a BMW

A Párizsi Autószalonon a BMW két új típusa is világpremierjét ünnepli: a 2-es Cabrio és az új X6. Ezenkívül a francia fővárosban az 5-ös sorozat új négyhengeres dízelmotorjait, a 7-es luxuslimuzin egy exkluzív különleges kiadását és a ConnectedDrive kínálatának innovációit is leleplezi a márka. A szakkiállítás egyúttal a 2-es Active Tourer, valamint az i8 plug-in hibrid sportautó franciaországi premierjének helyszíne is.

Hirdetés

2-es Cabrio
A négyüléses modell az 1-es Cabrio utódja. Az elektromos működtetésű vászontető optimalizált akusztikai komfortot nyújt, és akár 50 km/h tempóig menet közben is 20 másodperc alatt nyitható vagy zárható. A különösen nagy torziós merevségű karosszériaszerkezet és a továbbfejlesztett futómű érezhetően megnövelik a jármű agilitását, míg az új motorkínálat a fokozott sportosságot kiemelkedő gazdaságossággal egyesíti.

X6
Elődjéhez képest jelentősen kibővített szériafelszereltsége többek között kettős xenon fényszórókat, 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákat, automatikus csomagtérfedél-mozgatást, nyolcfokozatú Steptronic Sport sebességváltót, bőrkárpitozást, kétzónás automatikus klímaberendezést és a ConnectedDrive kínálatából a driving assistant vezetőtámogató rendszert is tartalmazza. Az új X6 piaci bevezetésekor három erőteljes és gazdaságos, a TwinPower Turbo technikáját alkalmazó motor közül választhatnak az ügyfelek. Az összes modellváltozat alapfelszereltségének részét képezi az xDrive intelligens összkerékhajtás.

2-es Active Tourer
Az új, Franciaországban első ízben bemutatandó típus kompakt külső méreteket (mindössze 4342 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles és 1555 milliméter magas), magas üléspozíciót, variálható hátsó üléseket és nagyvonalú csomagteret (468–1510 liter) kínál. A térkínálat, a variálhatóság és a funkcionalitás terén a legkomolyabb elvárásoknak is megfelel a BMW 2-es Active Tourer a modern elsőkerék-hajtás jóvoltából. A három-, illetve négyhengeres motorok a márkára jellemző vezetési élményt és példaértékű gazdaságosságot biztosítanak.

Új motorgeneráció az 5-ös sorozatban
Négyhengeres dízelmotorok új generációjának bevezetésével fokozza tovább előnyét a gazdaságosság terén az 5-ös Limousine és az 5-ös Touring a felső-középkategória prémium szegmensében. A TwinPower Turbo technikát is alkalmazó kétliteres erőforrások a BMW 518d és az új BMW 520d modelleket 5-5 kilowatt teljesítménynövekedéshez segítik. Egyúttal az EU-cikluson mért átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 0,4 literrel csökken száz kilométeren, illetve a CO2-kibocsátás akár 10 grammal mérséklődik kilométerenként. Így az 520d Limousine az opcionális nyolcfokozatú Steptronic váltóval átlagosan 4,5–4,1 literrel is megelégszik száz kilométerenként (119–109 g/km; az adatok a választott abroncsméret függvényében).

Concept X5 eDrive
A Concept X5 eDrive bemutatja egy innovatív módját, hogyan lehet egy Sports Active Vehicle üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit tovább csökkenteni. A tanulmány az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer nyújtotta jellegzetes vezetési élményt, a fényűző hangulatot és a plug-in hibrid hajtásláncot ötvözi. Ez utóbbi tisztán elektromos üzemmódban akár 120 kilométer/óra tempójú autózást tesz lehetővé, miközben az EU-tesztciklus alapján száz kilométerenként átlagosan kevesebb, mint 3,8 liter üzemanyagot igényel. A Concept X5 eDrive hajtáslánca egy négyhengeres, TwinPower Turbo technikájú Otto-motorból és egy elektromotor együtteséből áll. A tanulmányautó lítium-ion akkumulátora bármely háztartási áramforrásból vagy a BMW i Wallbox segítségével is gyorsan és biztonságosan feltölthető.

7-es Individual Final Edition
Opciós felszereléseivel a kimondottan a francia piacra tervezett BMW 7-es Individual Final Edition a luxuslimuzinok szegmensében az exkluzivitás egy új szintjét képviseli a márka ígérete szerint. E kivitel különlegességei közé tartozik a BMW Individual fényezés, valamint a belső kialakítás és felszereltség harmonikus összeállítása.

i8
Számos úttörő műszaki megoldás találkozik az i8-ban, amely éppen így válik a jövő sportautójává. Formaterve a BMW i számára kifejlesztett LifeDrive-járműszerkezetre épül, amely két modult egyesít: egyik a szénszál-erősítésű (CFRP) utascella, míg a másik, alumíniumból készült modul a hajtásláncot, a nagyfeszültségű akkumulátort és a futóművet hordozza, valamint az ütközésbiztonsági és teherviselő funkciókat is ellátja. A csoport első plug-in hibrid típusának hajtáslánca a TwinPower Turbo és az eDrive technikákat ötvözi, így lehetővé teszi, hogy egy nagy teljesítményű sportautó menetteljesítményeit egy kisautó üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékei mellett produkálja.

ConnectedDrive
Kínálatát új funkciók és technológiák bővítik, amelyek az intelligens hálózatba kapcsolt járművek használatát még kényelmesebbé teszik. Így például a professional navigációs rendszer legújabb generációja első ízben kínálja a térképadatok over-the-air frissítésének lehetőségét. A térkép frissítése a járműbe épített SIM-kártya segítségével mobilhálózati adatkapcsolaton keresztül történik – a felhasználó számára költségmentesen. Annak érdekében, hogy a BMW ConnectedDrive ezen és további szolgáltatásai számára különösen gyors és megbízható adatátvitelt biztosítsanak, a jövőben a BMW modellekbe épített SIM-kártyák már az LTE-szabványnak (Long Term Evolution) is megfelelnek majd. Kifejezetten a vezető és elektromotoros járműve közötti kényelmes adatcserére fejlesztették ki a BMW i Remote alkalmazást, amely speciális interfészek segítségével okostelefonon vagy okosórán is használható. A kiállításon a BMW i8 plug-in hibrid sportautó és a Samsung GALAXY Gear okosóra között a BMW i Remote alkalmazás által lehetővé tett adatátvitelt tekintheti meg a közönség. A sofőr így járműve állapotának minden fontos adatát leolvashatja a csuklóján, ezenkívül többek között navigációs- és címadatokat is továbbíthat, valamint a távolból aktiválhatja az utastér légkondicionálását is.

Kiemelt Partnereink