Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így veri át a VW saját csaló rendszerét
A konszern szerint „jól halad a dízelügy feldolgozása”, azonban még most sem tudnak megoldást kínálni az összes problémára. Amit eddig kitaláltak, inkább kreatív, mint megnyugtató lépés.
– A dízelügy feldolgozása és megoldása jól halad. A Volkswagen-csoport az érintett 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalmú EA 189 kódú motorokon tervezett konkrét műszaki változtatásokat mutatta be a KBA német közlekedési hatóság részére. Ezzel az érintett járművek nagy része szempontjából megtaláltuk a kiutat. Az ügy intézése során lehetőség szerint elsődlegesen vevőbarát megoldásokban gondolkodtunk. A műszaki beavatkozások megvalósulása után a járművek megfelelnek a kipufogógázokra vonatkozó érvényes szabványoknak. Az 1,2 literes dízelmotor végleges műszaki megoldását, amely előreláthatólag szoftverfrissítés lesz, a hónap végén mutatjuk be a KBA-nak – így kezdődik a konszern friss közleménye.
– Az 1,6 literes EA 189 kódú motor esetében közvetlenül a légtömegmérő előtt rögzítünk egy úgynevezett „áramlás átalakítót”. Ez egy háló, amely lecsillapítja a légtömegmérő előtt örvénylő légáramot és ezzel döntően befolyásolja a légtömegmérő mérési pontosságát. A légtömegmérő számítja ki az aktuálisan átáramló légtömeget, amely a motor működtetéséhez fontos paraméter az optimális égési folyamat szempontjából. Emellett még szoftverfrissítésre is sor kerül ugyanezen a motoron. A műszaki beavatkozás várhatóan egy óránál kevesebb munkaidőt vesz majd igénybe. A 2,0 literes aggregátok szoftverfrissítést kapnak. E beavatkozás tiszta munkaideje fél órára tehető – folytatódik az ismertetés.
Azért fontos szó szerint idézni ezeket a mondatokat, mert az is lényeges, amit leírnak bennük a gyártó vállalat kommunikátorai, meg az is, amit nem. A végén kezdve a sort: a 2 literes motorokkal szerelt modellek meggyógyítása viszonylag tiszta ügy. Kiiktatják a mérési hamisítást generáló szoftvert, innentől pontos adatokat szolgáltat majd a rendszer. Kérdés, hogy mi lesz a reakció, amennyiben akár a tulajdonos, akár a szervizek, ellenőrök szembesülnek a tényleges emissziós értékekkel, de ezzel egy kicsit talán még ráérünk később foglalkozni.
Az érintett 1,6 literes motorok esetén áramlás-átalakítót kap a légtömegmérő |
Az 1,6 literes motorok esetében viszont mintha bevallaná a Volkswagen, hogy nem csupán szoftveres, hanem feltételezhetően egyéb jellegű csalást is elkövettek. Át kell ugyanis egy gyorsan kifejlesztett segédeszközzel verni a légtömegmérőt. Hogy miért van erre szükség? Egyelőre költői a kérdés, de igyekszünk megtudni a pontos választ a német vállalattól. Talán ezáltal egyszerre próbálják kiiktatni a csalást, közben megfelelni az emissziós normáknak – akkor viszont a teljesítmény terén várhatóak érdekes tapasztalatok. Ugyancsak kevésbé megnyugtató, hogy a VW szakemberei a botrány kipattanása óta, tehát mintegy 2 hónapja nem találtak végleges műszaki megoldást az 1,2 literes dízelmotorok esetében.
A hivatalos közlemény alapján ráadásul „az aktuális becslések szerint a visszahívások során az összes motorváltozaton elvégzett valamennyi beavatkozás végighúzódik majd a 2016-os éven.”