Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Winterkorn vette a kalapját, a beszállítók fellélegezhetnek
A Volkswagen AG teszteredmény-hamisítási botránya miatt lemondott vezérigazgatója november 11-én azonnali hatállyal megvált az Audi felügyelőbizottsága elnökeként betöltött posztjától is - erősítette meg a dpa hírügynökségnek az Audi szóvivője a ingolstadti Donaukurier szerdai értesülését. A Volkswagen lemondott vezérigazgatója megvált az Audi felügyelőbizottsága elnökeként betöltött posztjától is. Elemzők szerint a botrány kapcsán nincs miért aggódniuk az európai beszállítóknak.
Martin Winterkorn szeptember 23-án távozott a Volkswagen konszern éléről a dízelmotorok emissziós értékeit tesztelés során megváltoztató motorvezérlő szoftverek okán kirobbant botrány miatt, majd októberben a Porsche Holdingnál betöltött posztjáról is lemondott.
Közben több elemző is egybehangzóan nyugtató üzeneteket küldött a piacnak. - Nem valószínű, hogy a Volkswagen teszteredmény-hamisítási botránya jelentősebb negatív hatást gyakorolna az európai járműipari beszállító szektor jövő évi bevételeire - áll a Moody's Investors Service helyzetértékelésében. A nemzetközi hitelminősítő szektorelemzése szerint a cég azzal számol, hogy a nagy európai beszállító csoportok összesített bevételei, valamint kamatfizetés, adózás és amortizáció előtt számolt alapszintű pénzügyi eredményei (EBITA) 5 százalék körüli ütemben nőnek a következő 12-18 hónapban.
A Moody's kimutatása szerint az általa besorolással ellátott nyolc legnagyobb európai autóalkatrész-beszállító cég - köztük olyan nevek, mint a Michelin, a Rheinmetall vagy a Hella - összesített harmadik negyedévi forgalma 28,7 milliárd euró volt, 10,7 százalékkal magasabb a tavalyi azonos időszaknál. Az elemzés szerint egyes beszállítók, amelyeknek fogyasztói köre kiegyensúlyozottabb - vagyis a Volkswagen nem szerepel vásárlóik között túl nagy súllyal - még jól is járhatnak, ha fogyasztóik piaci részesedést hódítanak el a Volkswagentől a botrány hatására.
A konszern beszállítói akár jól is járhatnak a botránnyal |
A Moody's elemzői emellett azzal is számolnak, hogy a Volkswagen termékkínálatának összetételében átmeneti átrendeződés lesz a dízelmotorokról a benzinmotorokra, és ebből hasznot húzhatnak azok a beszállítók, amelyek elsősorban a benzinmotoros modellek alkatrészeire szakosodtak. A Volkswagen most dolgozza ki a teszteredmény-hamisítási botrányban érintett, már forgalomba került 11 millió jármű kijavításának módszereit, és ez szoftver- és hardvermódosításokat egyaránt jelent majd. Ez is potenciálisan több megrendelést hozhat a károsanyag-kibocsátást szabályozó alkatrészek beszállítóinak - áll a Moody's elemzésében.
Más nagy londoni házak is viszonylag derűlátó módon ítélik meg a Volkswagen-botrányból a nyugat-európai autóipar beszállítóira - köztük a közép-európai beszállítói körre - háruló kockázatokat. A JP Morgan globális pénzügyi szolgáltató csoport londoni befektetési részlegének elemzői úgy vélekedtek erről összeállított előrejelzésükben, hogy a Volkswagen-botrány elsődleges következménye nem az új autók eladásának általános visszaesése lesz, hanem inkább a helyettesítési hatás érvényesülése, vagyis a kereslet valószínűleg átirányul más márkákra, illetve a dízelmotoros járművekről a benzinmotoros autókra.
Az egyik legnagyobb londoni pénzügyi-gazdasági elemzőház, a Capital Economics szakértői a Volkswagen-botrány várható közép- és kelet-európai gazdasági hatásairól összeállított tanulmányukban szintén azt jósolták, hogy ha észlelhető lenne is a Volkswagen járművei iránti kereslet bármilyen visszaesése, azt valószínűleg ellentételezné más márkák keresletének növekedése. A ház szerint ráadásul a korábbi hasonló iparági incidensek tapasztalataiból megítélhetően még az sem egyértelmű, hogy a Volkswagen járműveinek kereslete - eltekintve a legközelebbi néhány hónaptól - hosszabb távon jelentősen visszaesne. Amikor például a Toyota 2009-ben, vagy a General Motors 2014-ben tömeges autó-visszahívásokra kényszerült különböző hibák miatt, ez nem gyakorolt különösebben érezhető hatást termelésükre - hangsúlyozták a Capital Economics londoni elemzői.