Gyártók Volvo V60 Cross Country teszt: beérett

Volvo V60 Cross Country teszt: beérett

Biró Csongor | 2016.01.26 09:02

Volvo V60 Cross Country teszt: beérett

Szép, érett férfihanggal búcsúzik a Volvo az öthengeres motortól. Az összkerék-meghajtású szabadidős kombi a legmagasabb felszereltséggel és 190 lóerővel járt nálunk.

Hirdetés

Hogy néz ki?

Az XC90 kipróbálása után igazi klasszikus csemege a V60 belső tere. Nincs tablet, van helyette tengernyi gomb a középkonzolon, minden nap felfedezünk egy újabb funkciót. Nem zavarodunk bele, úgy érezzük, hogy még huszadik századi gondolkodással is tudjuk irányítani. A változtatható kijelző (sport, normál, takarékos) és a vezetői segédek armadái modern, digitális tartalommal töltik meg a jól bevált kombi formát. A középkategória legszűkösebb kombijának a 201 milliméterre (hat és fél centi plusz) megemelt hasmagassága kiemeli a versenytársak offroados változatai közül, Haldex összkerék-meghajtása (a nyomaték száz százalékát képes előre, illetve hátra küldeni), lejtmenet-vezérlője és masszív futóműve révén könnyed terepen elboldogul. Ahol egy XC60 elmegy, ott a V60 Cross Country is. Nem terepjáró, de bátorságot ad. A karosszériát védő műanyag elemek is jelzik, hogy nincs szükség finomkodásra, bírja ez a sarat. A 18 hüvelykes peres gumikat érdemes kisebbekre cserélni, ha sokat járunk a susnyásban.

Úgy marad meg az emlékezetemben a Volvo V60 Cross Country, mint az az autó, amelynek a legszebben csukódik az ajtaja. Tompán, határozottan puffan, jó hallgatni. Jelzi masszívságát, feszességét, az illesztések tökéletességét, a váz robusztusságát: azt, hogy hosszú távra tervezték.

Ráncfelvarrott változata kívülről nem mutat nagy eltérést az elődhöz képest, a ködlámpák helyére került a LED-csík, így azok lehetnek a legboldogabbak, akik előszeretettel ködlámpáznak akkor is, ha nincs köd.

Elöl kényelmes és jó tartású a V60, hátul már szűkebb, a kombi hátrafelé szűkül, a legkevesebbet a csomagtérben adja, igaz ötletes tárolási lehetőségeket kínál, az osztottan dönthető hátsó üléstámlák sík felületet képeznek. Alapból 430 literrel gazdálkodhatunk, lehajtott ülésekkel 1241 liter áll a rendelkezésünkre.

Hogy megy?

Az összkerék-meghajtással nem párosítható még a márka új négyhengeres dízelmotor családja, így adott, hogy az előző generációs 2,4 literes öthengeres dízelmotorral szerelik. Ennek is a D4 nevet adták, mint a négyhengeresnek, a hangja különbözteti meg a kettőt. Persze a számok nyelvén jobb a négyhengeres, kisebb a fogyasztása és jobb a gyorsulása, nyomatékban a nagyobb motor kicsit előnyösebb. A 2,4 literes, 190 lóerős, 420 Nm nyomatékú dízelmotortól hatfokozatú automatikus váltón keresztül jut el az erő mind a négy hajtott kerékhez. Egyedi orgánuma vérpezsdítő, főleg erőteljes gyorsításkor hallatja jávorszarvasokat elriasztó brummogását. A 20 szelepes motor 4000-es percenkénti fordulatnál leadja maximális teljesítményét, 420 Nm nyomatéka pedig 1500-3000 percenként fordulatnál áll a rendelkezésre.

Milyen vezetni?

A hatsebességes automata kiforrott egység, hagynunk kell dolgozni, nem szereti, ha mi magunk kapcsolgatjuk. Takarékos üzemmódban sem lanyha a kocsi, dinamikusban sportosnak is mondható. Kellemes, nyugodt vezetést ad, kanyarokban is stabil, sem orrtolás, sem farolás nem jellemzi, még erőltetett helyzetben sem. Minden ízében kiszámítható, megbízható, olyan nekünk, mint egy jó, gondoskodó apa.

Futóműve kemény, crossoveres jellegéhez nem illik, főleg, ha rossz, bakhátas utakra tévedünk. Magasan ülünk, de nem gólyalábakon járunk, padkák mellett sem kell félnünk.

Mennyibe kerül?

Nem olcsó a Volvo V60 Cross Country, de azt kell néznünk árának méricskélésekor, hogy többcélú, kettő az egyben autó. Kinetic felszereltséggel négyhengeres motorral 10,93 millió forintért is elérhető, de a tesztelt összkerék-meghajtású változatért Summum felszereltséggel 13,07 milliót kérnek el, a tesztautónk még további 3 millió forintért nyújtott extra szolgáltatásokat. A biztonság teljes: van távtartós tempomat, ráfutásra figyelmeztető, koccanásgátló, holttérfigyelő, keresztirányú forgalomfigyelő, sávtartó.

Fogyasztása tömegéhez, méretéhez és erejéhez képest nem túlzó, de a versenytársaknál többet kér: téli, vegyes üzemben 7,3 litert fogyasztott száz kilométerenként, kevés autópályázással és még kevesebb terepezéssel.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink