Gyártók Volkswagen: a tisztán elektromos autó egyelőre nem lesz tömegcikk

Volkswagen: a tisztán elektromos autó egyelőre nem lesz tömegcikk

MTI | 2013.07.08 15:10

Volkswagen: a tisztán elektromos autó egyelőre nem lesz tömegcikk

A Volkswagen AG konszern vezérigazgatója, Martin Winterkorn szerint tömegtermékként még nem jött el a tisztán elektromos autók ideje, magánszemélyek belátható időn belül nem fognak tömegesen kizárólag akkumulátorral hajtott járművekre "átnyergelni".

Hirdetés

"Az olyan elektromos autókat, mint például az e-Up vagy az e-Golf egyelőre legfeljebb csak második autóként vagy flotta-járműként fogják használni. Egyrészt azért, mert lényegesen drágábbak, mint a belsőégésű motoros járművek, másrészt a viszonylag korlátozott hatótáv miatt" - mondta a vezérigazgató az Automobilwoche lapnak adott interjúban.

Volkswagen XL1

Martin Winterkorn megerősítette, hogy a Volkswagen hibrid stratégiája a hagyományos belsőégésű motorok és a hálózatról is tölthető akkumulátorokkal táplált elektromos motorok kombinációjából álló hajtásláncot helyezi előtérbe. A technológia prototípusa az "egyliteres" XL1 modell formájában már a konszern rendelkezésre áll és megérett a tömeggyártásra.

Az XL1 hibrid-technológiájának átvételére legesélyesebbnek Martin Winterkorn az Up modellt nevezte meg az interjúban, amely hibrid kivitelben 1,5 liter üzemanyagot fogyasztana száz kilométeren. "Komolyan foglalkozunk ezzel a lehetőséggel" - hangsúlyozta a Volkswagen vezérigazgatója.

A hajtáslánc-forradalom lezajlásának sebességét végső soron a fogyasztói kereslet határozza majd meg - és ennek függvényében a széndioxid-kibocsátás csökkentési célok elérhetőségét is. Winterkorn lát ezért némi fantáziát állami ösztönző programok indításában: "Ha az új hajtáslánc technológia nem nyeri el az autósok tetszését, akkor a politikának érdemes lesz elgondolkodnia azon, hogy kell-e támogatnia az ügyet vagy sem" - mutatott rá.

A Volkswagen azonban mindettől függetlenül a széndioxid-kibocsátás csökkentési előírások teljesítésén dolgozik - hangsúlyozta a konszern vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban. Az előírások értelmében 2020-tól az új autóknak kilométerenként legfeljebb 95 gramm lehet a széndioxid-kibocsátása. A flották átlagos kibocsátása pedig 2015-től kilométerenként legfeljebb 130 gramm széndioxid lehet.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink