Gyártók Visszahívás-cunami: fékprobléma, gyújtáshiba, légzsákok

Visszahívás-cunami: fékprobléma, gyújtáshiba, légzsákok

autopro.hu | 2016.02.10 11:45

Visszahívás-cunami: fékprobléma, gyújtáshiba, légzsákok

Egymást érik az utóbbi időben a járműipari visszahívások. A légzsákok miatti javításokon túl most a GM és a Toyota is komoly biztonsági kockázatot jelentő problémával találta szemben magát - írja az Autonews.

Hirdetés

A GM 473 ezer, Észak-Amerikában futó pickupot és hobbiterepjárót hív a szervizekbe, mivel a fékpedál rögzítése kilazulhat, így a lassítás részlegesen, vagy akár teljes egészében is lehetetlenné válhat. A GM egyelőre nem tud a hiba miatt történt balesetről, mely valószínűleg annak köszönhető, hogy a komoly problémát még idejében felismerték.

Az egyik legkomolyabb hiba a GM-et érinti

Szintén az amerikai kontinensen kényszerül 840 ezer járművének, 705 ezer személyautónak és 136 ezer furgonnak a visszahívására a Daimler. A német autógyártó a Takata hibás légzsákjai miatt 384 millió dolláros plusz kiadással számol. Az ok már ismert, hiszen a japán beszállító nem megfelelően működésbe lépő légzsákjairól már hónapok óta érkeznek az újabb és újabb cikkek.

A Scion FR-S modelleknél a gyújtással van a gond

A legújabb visszahívási hullámból a Toyota sem marad ki, igaz, a japánoknak most csak viszonylag kevés autót kell javítania: a gyújtással kapcsolatos probléma 26 ezer, 2013 és 2016 között gyártott Scion FR-S sportkocsit érint. Az automata váltóval szerelt modellek a gyújtás rosszkor történő ráadásával saját maguktól is elindulhatnak. A Toyota nem árulta el, történt-e baleset a hiba miatt.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink