Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Visszahívás-cunami: fékprobléma, gyújtáshiba, légzsákok
Egymást érik az utóbbi időben a járműipari visszahívások. A légzsákok miatti javításokon túl most a GM és a Toyota is komoly biztonsági kockázatot jelentő problémával találta szemben magát - írja az Autonews.
A GM 473 ezer, Észak-Amerikában futó pickupot és hobbiterepjárót hív a szervizekbe, mivel a fékpedál rögzítése kilazulhat, így a lassítás részlegesen, vagy akár teljes egészében is lehetetlenné válhat. A GM egyelőre nem tud a hiba miatt történt balesetről, mely valószínűleg annak köszönhető, hogy a komoly problémát még idejében felismerték.
Az egyik legkomolyabb hiba a GM-et érinti |
Szintén az amerikai kontinensen kényszerül 840 ezer járművének, 705 ezer személyautónak és 136 ezer furgonnak a visszahívására a Daimler. A német autógyártó a Takata hibás légzsákjai miatt 384 millió dolláros plusz kiadással számol. Az ok már ismert, hiszen a japán beszállító nem megfelelően működésbe lépő légzsákjairól már hónapok óta érkeznek az újabb és újabb cikkek.
A Scion FR-S modelleknél a gyújtással van a gond |
A legújabb visszahívási hullámból a Toyota sem marad ki, igaz, a japánoknak most csak viszonylag kevés autót kell javítania: a gyújtással kapcsolatos probléma 26 ezer, 2013 és 2016 között gyártott Scion FR-S sportkocsit érint. Az automata váltóval szerelt modellek a gyújtás rosszkor történő ráadásával saját maguktól is elindulhatnak. A Toyota nem árulta el, történt-e baleset a hiba miatt.