Gyártók Vezettük az új Volkswagen Tourant

Vezettük az új Volkswagen Tourant

Biró Csongor | 2015.07.06 08:08

Vezettük az új Volkswagen Tourant

Hiába jó valami, ha lehet még jobb. Ezt az elvet követték a Volkswagennél, amikor öt év után piacra dobták az új, korszerű, a mai kor kívánalmainak megfelelően technikás egyterűt. A recept mindig ugyanaz: fogd az előzőt, növeld meg, szabd rá egy Passat arcát és tegyél bele mindent, amit egy Volkswagenbe lehet. A rendező elv maradt a tér, a Touran kifejezetten jól használható családi autó, akár hét személy is utazhat benne.

Hirdetés

A korábbi generációkból (2003-2010. között árulták az elsőt, 2010-2015. között a másodikat) 1,9 milliónál is többet vettek (csak Európában 1,6 millió talált gazdára), a modell főleg Németországban igen népszerű, ott egyet jelent a család autójával. Miért is? Nem találunk jobb megoldást két-, háromgyerekes család számára, vagy olyan cégvezetőnek, aki személyt, családot, kutyát, sporteszközöket, netán árut is akar szállítani, egyszerre, vagy külön-külön. És persze nem akar semmi extrát, nem akarja, hogy autója a legszebb, leggyorsabb, legnagyobb, legerősebb, legtakarékosabb, legdrágább, legokosabb legyen. Bár az utóbbi jellemző minden bizonnyal a megújult Touran egyik jelzője is. A felsorolt tulajdonságok mindegyikében erős a Touran, de az igazi vonzereje az, hogy mindben hasonlóan kiváló. Egy ötpontos skálán értékelve mindenben legalább négy pontot kapna. A passatos arcával szép lett, turbós motorjai erősek és takarékosak, csomagtartója és utastere bőségesen nagy, technikája pedig a világ élvonalát képviseli, legyen szó a hajtásláncról, a szórakoztató és tájékoztató elektronikáról vagy a vezetési segédekről.

A teljesen új fejlesztésű Touran modell az első egyterű, amely a moduláris keresztmotoros platformra (MQB) épül. Ennek következménye a 11,3 centivel megnövelt tengelytáv, valamint a karosszéria igen rövid első és hátsó túlnyúlása. Annak ellenére, hogy az új Touran külső méretei növekedtek (hossza 13 centivel 452,7 centire nőtt, az utastér hossza 6 centivel gyarapodott), illetve megszaporodtak a kényelmi és biztonsági funkciók, az elődmodellhez képest 62 kilóval könnyebb a modell.

Kompakt méretei és sportosabb megjelenése ellenére a Touran legújabb generációja semmit sem veszített sokoldalúságából. Minden utas teljes értékű ülőhelyen foglalhat helyet, amelyeket a második és harmadik üléssorban a szériafelszereltség részeként isofix rögzítőfülekkel is felszereltek, minden ülés esetén hang figyelmeztet a biztonsági öv bekapcsolására. Jó ülni a Touranban és nemcsak a vezetőülésben, hanem bárhol – na jó, a leghátsó ülés itt is csak szükségülés, aki ott is kényelemre vágyik, az egy számmal nagyobb autót vegyen. A beltér friss levegőjéről az opcionálisan elérhető Pure Air 3 zónás, antiallergén szűrővel szerelt klímaberendezés gondoskodik.

A TSI motorkínálat három benzinest sorol: 81 kW (110 LE), 110 kW (150 LE) és 132 kW (180 LE) teljesítménnyel. Turbódízelből is három van: 81 kW (110 LE), 110 kW (150 LE) és 140 kW (190 LE) teljesítménnyel. A szériafelszereltség részét képezi az automatikus motorleállítás és -indítás és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszere. A bemutatón két 150 lovast tettünk próbára, a dízel nyomatékban nyújtott maradandó élményt, a benzines pedig a csendességében múlja felül versenytársait. Autópálya-tempónál is olyan halk, hogy ha közben gyorsétteremben rendelnénk, minden szavunkat hallaná a pincér. A DSG-váltó és a motor ezúttal is jól egymásra találtak, mindkét tesztautóban menetdinamikai választógombot is találtunk, amivel talarékos, sportos, normál, komfortos, vagy egyéni üzemmódot alakíthatunk ki a kormányzás, a futómű és a gázreakció élénkségét testre szabva.

Alapáras a másodlagos ütközésvédelem rendszer, de rengeteg segéd érhető el felárér: a követési távolság automatikus szabályzása (ACC), a városi vészfék-funkcióval ellátott koccanásgátló, a dugóban haladáskor segítséget nyújtó araszoló, a proaktív utasvédelem, a kiparkolást támogató funkcióval ellátott sávtartó rendszer, a tolatókamera, de ide sorolhatnánk a vontatmány-asszisztenst. Új funkció a Touran kínálatában a csomagtér elektromos mozgatással, önműködően történő nyitása és zárása, a menetprofil-választás és a nagy teljesítményű LED technikájú fényszórók alkalmazása. Sávtartója a Passathoz és az új Audikhoz hasonlóan részben autonóm közlekedést tesz lehetővé, ha sávokkal jól felfestett úton, például autópályán, haladunk fél perces intervallumokban teljesen rábízhatjuk magunkat a kocsira. 20-25 másodpercenként elég megérinteni a kormányt és máris újra a kocsi az úr. Megnyugtató, hogy ha elaludnánk, egy őrangyal gondosságával avatkozik közbe az autóba rejtett mesterséges intelligencia és talán megmenti életünket.

Láblendítéssel is nyitható a 743 literes csomagtér (öt üléssel, kalaptartóig mérve – VDA) ajtaja. Az üléseket ledöntve és elsüllyesztve sík padlójú rakfelület alakítható ki, a puttony űrtartalma közel két köbméteres (1980 liter). Az 1040 liter térfogatú csomagtér (tetőig megpakolva a második üléssorig) és az összesen 47 tároló-rekesz áll a kisebb és nagyobb pakkok rendelkezésére.

Természetesen okostelefonként is használható a Touran fedélzeti szórakoztató rendszere, ha a sofőr nem is, de legalább az utasai tobzódhatnak a lehetőségekben. Fedélzeti rendszere a Google, az Apple és az okostelefon-tükrözéses technológiáit is támogatja – csak rá kell dugnunk dróttal a telefont, máris használhatjuk a jól ismert alkalmazásokat. A Bluetooth mellett WLAN-csatlakozópontot is kiépíthetünk a vezeték nélküli kommunikáció érdekében.

A családok részére még egy további extrafelszerelést tartogat az új Touran: az elektronikus hangfelerősítés lehetővé teszi, hogy az első üléssorban elhangzottak egy mikrofon és a beépített hangszórók segítségével a hátsó üléssorokban is jól hallhatóan célba érjenek. Ilyennel korábban csak a Multivan üzleti kisbuszokban találkozhattunk. A hollandiai bemutatón ezt pont nem tudtuk kipróbálni, mert a tesztelt kocsikban a legmagasabb szintű navigációs és szórakoztató rendszert telepítettek, amely ezt a funkciót nem tudja még kezelni, csak egy szinttel gyengébb rendszerrel működik.

Kiemelt Partnereink