Gyártók Vezettük a Mini Clubmant

Vezettük a Mini Clubmant

Biró Csongor | 2015.11.10 15:35

Vezettük a Mini Clubmant

Az eddigi legjobb Mini - ezzel a kijelentéssel mutatta be a hatajtós Mini Clubmant Baudouin Denis, a BMW Magyarország ügyvezetője.

Baudouin Denis mutatta be az új Minit

A Magyarországon is bemutatott új Clubman egészen más, mint az 1969-es (1982-ig gyártották az első generációt), vagy a 2007-es előd (2014-ig lézetett áruszállító változatban is). Hatajtós és nagyra nőtt. Már nem a prémium kisautó kategória legnagyobbja, hanem a prémium kompakt középkategória legkisebbje.

Sokoldalúsága, térkínálata és stílusa tekintetében elődjénél jól érzékelhetően érettebb és felnőttesebb karakterű a Mini Clubman. Nagyra nőtt, még az új ötajtóshoz képest is. Akkora majdnem, mint egy kombi BMW 3. Az ötajtóshoz képest 27 centivel hosszabb (4253 milliméter), 9 centivel szélesebb (1800 milliméter), tengelytávja 10 centivel nőtt (2670 milliméter). Öt teljes értékű üléssel rendelkezik, a csomagtér térfogata 360 liter, a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla lehajtásával pedig akár 1250 liter lehet.

Újratervezték az utasteret, a központi műszerek izgalmasak, a középkonzol alsó része magasabban van, kissé zártabb a vezető pozíciója. A kör alakú központi kijelző LED-fénygyűrűvel a jármű, az infotainment-rendszer, a telefon és a navigációs funkciók adatainak megjelenítésére képes, a légkondicionáló berendezés kezelőelemei és a kapcsolók sora a központi kijelző alatt kapott helyett. Meghosszabbításában található az új középkonzol az elektromos rögzítőfékkel, tárolórekeszekkel, két pohártartóval, a központi forgató-/nyomógombbal és kartámasszal.

A Mini Clubman négy motor választékával érkezett hozzánk: a benzin- és dízelmotorok kínálatában újdonság a Cooper D Clubman négyhengeres, kétliteres dízelmotorja (110 kW/150 LE) és az SD változat 190 lovas erőforrása. A háromhengeres benzines 136 lovas, a Cooper S változat pedig 192 lovas. Az erőátvitel az első kerekekre, alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltón át történhet, opcióként Miniben első ízben választható nyolcfokozatú Steptronic váltómű (sport verzióban is), amely takarékos (menetkapcsoló green állásában) üzemben a hajtásláncot a motorról önműködően leválasztó vitorlázó üzemmód spórol az üzemanyaggal.

A belépő dízelt vezettük, de menet közben nem mondtuk volna rá, hogy öngyulladós. A 150 lovas dízel hangtalan és erős, a Mini Clubman pedig úgy tapad az útra, mintha zsinórón húznák. Sportosan feszes, a menetkapcsoló normál állásában is eléggé dinamikus. A sport mód csupán egy kis többletet ad, nagy gázra késik a meglódulás, a nyolcfokozatú váltó inkább a takarékos vezetésben partner. A tesztelt változat alapára 7,6 millió forint.

Innovatív vezetői segédrendszerek széles palettáját kínálja az új Mini: szélvédő-kijelző, parkoló-asszisztens, tolatókamera, kameraalapú aktív sebességszabályzás, gyalogosérzékelő és ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer fékező funkcióval, távfény-asszisztens és közlekedési táblák felismerése, LED-fényszórók ugyancsak LED-technikájú nappali menetfénnyel és hátsó lámpákkal; adaptív fényerő-eloszlás és LED-technikájú kanyarodófény; LED-ködfényszórók, hangulatvilágítás, riasztóberendezés vörös üzemállapot-jelző diódával (LED) az uszony-alakú tetőantennában. Kényelmi extrákban sincs hiány: Mini modellben első ízben elektromos állítású vezetőülés memóriafunkcióval, sportülések és John Cooper Works sportülések; a hátsó kétszárnyú ajtó érintés nélküli nyitása, akár láblendítéssel is, kétzónás automatikus légkondicionáló berendezés; ülésfűtés; elektromos mozgatású panoráma üvegtető; online kapcsolódás, elektromosan fűthető és behajtható külső visszapillantó tükrök; automatikusan sötétedő belső és külső visszapillantó tükrök; multifunkciós kormánykerék, Harman Kardon hi-fi audio-berendezés.

Egy Clubman a múltból

Jávor Dániel márkamenedzsertől megtudtuk, hogy a kocsit Oxfordban gyártják, a többi modellel azonos gyártósoron, amelyeket a jövevény érkezésére felkészítettek, hisz a Clubman minden eddigi Mininél nagyobb. A Mini képviselője azt is elmondta, hogy idén a világpiacihoz hasonló, azaz mintegy húszszázalékos növekedést vár a magyar Mini eladásokban. A márkát 2020-ban öt jól elkülöníthető modell fogja majd képviselni, köztük a Clubman, amely mint prémium kompakt autó, nagy jövő előtt áll. Ez a szegmens jelenleg 4 százalékkal bővül évente, de szakértők szerint a növekedése 2020-ra már eléri a 27 százalékot.

Kiemelt Partnereink