Gyártók Vezettük a Jeep Renegade-et

Vezettük a Jeep Renegade-et

Biró Csongor | 2014.11.19 17:40

Vezettük a Jeep Renegade-et

Meglepetést okozott a Jeep Renegade menetpróbája, a kocsi nem csupán jól néz ki, hanem izgalmas is. Amilyen tömzsi, olyan határozottan uralja az utat, legyen az országút, városi forgatag, sártenger vagy sziklás fennsík.

Összetéveszthetetlenül Jeep

A Renegade a márka történetének első olyan típusa, amelyet Olaszországban gyártanak, és az első modell a Fiat Chrysler Automobiles történetében, amelyet olasz és amerikai tervezők és mérnökök közösen fejlesztettek. Nagyon európai, nagyon fiatalos és egyáltalán nem amerikai. Talán ezért is volt kellemes meglepetés vezetni.

Minden, ami Jeep

Az eggyel nagyobb méretű Cherokee már sokkal amerikásabb, lágyabb a futóműve, pontatlanabb a kormánya, kényelmesebb, azaz kevésbé feszesebb a vezetése és a kezelő gombok sem európai módra vannak elszórva a kocsiban.

A Wrangler és a Cherokee mellett sem kellett szégyenkeznie

Európában az új Jeep Renegade teljes modellkínálata érhető el: négy különböző felszereltségi szint (Sport, Longitude, Limited és Trailhawk) benzines és turbódízel motorokkal felszerelve, első- vagy összkerékhajtással párosítva.

Mindenre van megoldása

Opciós 4x4-es rendszereinek része az a kategóriában egyedülálló megoldás, amellyel a hátsó tengely lekapcsolható a hajtásláncból. Ez lehetővé teszi, hogy a vezérlés négykerékhajtásból zökkenőmentesen válthasson át elsőkerékhajtásba, így üzemanyag-takarékosabban közlekedve, amennyiben nincs szükség a szuverén terepjárásra.

Az akár 205 mm rugóutat biztosító, független kerékfelfüggesztés és az akár 210 mm-es szabad hasmagasság révén a Jeep Renegade valódi terepjáró (a 4x4-es hajtés és az ESP-kipörgésgátló külön programokat kínál hóban, homokban és sárban). Trailhawk kivitele a legkeményebb terepet is meghódítja, sziklamászó üzemmóddal is rendelkezik a sokkal fontosabb felező mellett (terepszöge elöl 30 fok, középen 24, hátul 34 fokos).

Kemény terepen is otthon van

Ahol a nagytestű és sokkal komolyabb hasmagassággal és 4x4-es hajtással bíró Jeep Grand Cherokee elment, ott a kis Renegade sem okozott csalódást. A kategóriában szintén elsőként alkalmazott, kilencfokozatú automata sebességváltó aszfalton és terepen egyaránt mértékadó teljesítményt biztosít. Kanyarokban egész jól tapad az útra, akár sportosan is vezethető a Renegade, amelynek dizájn elemei az 1940-es évek legendás Willys Jeepjét idézik minduntalan.

Az x visszaköszön

Elég csak az autó lámpáira nézni - főként a hátsók izgalmasak a benzinkannára hasonlító motívummal. Ez utóbbi visszaköszön még a Renegade számos részletén a textilektől a kocsi tetejének rajzolatáig. Beltere testreszabható, helykínálata elégséges négy felnőttnek is. Hátulról azonban nehézkes a kiszállás.

Nagyon trendi

A Jeep Renegade európai motorkínálata összesen kilenc különböző hajtáslánc-kombinációt tartalmaz. A választék része a 140 lóerős, 1,4 literes MultiAir2 turbómotor stop-starttal és 4x2 hajtásképlettel. A motor hatfokozatú manuális és dupla száraz kuplungos sebességváltóval egyaránt megrendelhető. A 170 lóerős 1.4 MultiAir2 turbómotor kilencfokozatú automata sebességváltóval kapható, 4x4-es kivitelben.

A kínálatban megtalálható még a 110 lóerős, 1,6 literes E.torQ motor szintén stop-starttal, ötfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerékhajtással. A választékot háromféle, stop-startos dízelmotor teszi teljessé: a 120 lóerős 1.6 MultiJet II hatfokozatú kézi sebességváltót és 4x2 hajtásképletet kínál; a 120 és 140 lóerős kivitelben választható 2.0 MultiJet II hatfokozatú kéziváltóval és összkerékhajtással kapható, míg a 170 lóerős 2.0 MultiJet II kilencfokozatú automata sebességváltót és 4x4-es hajtásképletet kínál.

Biztonságát számos vezetési segéd fokozza, rendelhető sávtartó, parkolási asszisztens, holttérfigyelő, hátsó ütközésmegelőző, tolatókamera, vontatmánystabilizáló és ráfutásra figyelmeztető rendszer is.

Tesztünkben a 140 lóerős dízelt faggattuk, élveztük erőtartalékait és még a fordulatszámmérőt is besaraztuk… Nem, az már alapból saras - a vörös tartomány grafikája olyan pacás, mintha saras lenne.

Alapból saras

A hazai indulóára 5,25 millió forint 110 lóerős, 1,6 literes benzinmotorral, míg a kínálat csúcsát jelentő csakis felezős összkerékhajtással elérhető 2.0 Mjet 170 lőerős, lejtmenetvezérlős Trailhawk csúcskivitel 9,45 millióba kerül extrák nélkül.

Kiemelt Partnereink