Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vezetőváltást és rekordot hozott a Suzuki jubileumi éve
A két másik hazai autógyártóhoz képest csendesebben, ám igen aktívan zajlott 2016 az esztergomi OEM vállalatnál.
Két szálon, párhuzamosan zajlottak a folyamatok a japán gyártónál: amíg globálisan inkább a kihívások, nehézségek kerültek előtérbe, idehaza a fejlődés, megújulás jellemezte a magunk mögött hagyott esztendőt.
2016 rögtön két jó hírrel indult a 25 éves termelési mérföldkövet ünneplő Magyar Suzuki háza táján: 7500 autót adott el és ezzel közel tíz százalékra növelte részesedését a magyar személyautó-piacon a Suzuki 2015-ben. A siker elsősorban az Esztergomban készülő új Vitara kiugró népszerűségének volt köszönhető. Ráadásul a Nemzeti Befektetési Ügynökség megítélése szerint a japán gyártó tette a legtöbbet a beszállítókért, ezt díjjal is elismerte a HIPA.
A magyar vállalatot ekkor Naoyuki Takeuchi vezérigazgató képviselte, ám 2016 végén már nem ő, hanem Yoshinobu Abé irányítja a céget.
Nemzetközi színtéren eközben a Suzuki és a Volkswagen különös házasságának szakítópróbájától volt hangos a szaksajtó, végül pont került a kellemetlen történet végére.
Idehaza hajómotorok gyártását is felvették a temrékpalettára a japánok, egy magyar hajóépítő kisvállalkozással kooperálva.
S míg Magyarországon a negyedszázados jubileum állt az év fókuszában, globálisan a Suzukit is elkapta a fogyasztási adatok manipulálásának szerteágazó ügyfolyama. Olyannyira, hogy Oszamu Suzuki elnök-vezérigazgató széke is megingott, le is mondott a japán autóipari legenda.
Itthon továbbra is a jó hírek domináltak: nyáron arról számolhattunk be, hogy csak túlórákkal bírják a Vitara iránti igények kielégését, ráadásul folyamatosan fejlesztik a gyárat, lépésenként megújítják a gyártástechnológiát.
A 25 éves évforudló mellett egy másik kerek szám is felkerült a Suzuki 2016-os tablójára: a 4000. irányvonat kelt útra októberben.
Urbán László vezérigazgató-helyettessel az őszi Automotive Hungary rendezvényen már a jövőről beszélgettünk, a megújult SX4 S-Cross mellett állva.
Ami a jelent és a múltat illeti: idén a Magyar Suzuki 210 ezer kocsit gyárt, ami rekordot jelent a leányvállalat történetében. Az anyacég az elmúlt 25 év alatt 1,7 milliárd eurót ruházott be magyarországi érdekeltségébe, a márka piaci részesedése Magyarországon pedig 11,6 százalék lett, ezzel a "mi autónk" visszaszerezte évekkel ezelőtt elveszített elsőségét az új személyautók összesített eladási listáján.