Gyártók Véget ért egy korszak az Audi Hungariánál

Véget ért egy korszak az Audi Hungariánál

autopro.hu | 2015.07.10 07:53

Véget ért egy korszak az Audi Hungariánál

A győri autógyár vezetését az ingolstadti gyár vezetője, Peter Kössler veszi át. Elődje 12 éven át vezette a magyar vállalatot. Érdekesség, hogy Thomas Faustmann Neckarsulmba megy, az ottani gyárvezető pedig Ingolstadba - tehát sajátos rotáció történik. A német sajtóban közölt információkat az Autoprónak megerősítette a győri vállalat kommunikációs részlege.

Hirdetés

Október 1-jétől Peter Kössler az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének új elnöke. – Értékes tudást továbbadni, kompetenciákat megosztani, valamint új tapasztalatokat nyerni – ezek a legfelsőbb vezetői szinten történő váltás okai Hubert Waltl, az Audi AG igazgatótanácsának termelésért felelős tagja, valamint az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke szerint. – Csak akkor maradhatunk rugalmasak és haladhatunk előre, ha látókörünket szélesítjük és nyitottak maradunk az újra – tette hozzá a négykarikás topmenedzsment tagja a német sajtóban megjelentek szerint.

Thomas Faustmann távozik

Hubert Waltl köszönetét fejezte ki Thomas Faustmann-nak a magyarországi vállalat élén eltöltött vezetői, valamint a gyár sikeres fejlődése érdekében végzett elhivatott munkájáért. – Thomas Faustmann nagyon sokat tett magyarországi gyárunkért. Vezetése alatt az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyárává vált, évi mintegy kétmillió erőforrás készül Győrben (tavaly 1,93 millió - a szerk.). Mindemellett a vállalat teljes termelési folyamatot lefedő, korszerű járműgyárrá fejlődött: itt gördül le a gyártósorról az Audi TT Coupé, az Audi TT Roadster, valamint az Audi A3 Limousine és az A3 Cabriolet is – emlékeztetett (összesen 135 ezer autó 2014-ben - a szerk.). Faustmann új munkahelyén 16 ezer dolgozót irányít majd, a neckarsulmi üzemben tavaly 273 ezer A4, A5, A6, A7, A8 és R8 modell készült.

Peter Kössler érkezik Győrbe

– Peter Kössler, csakúgy mint Thomas Faustmann, több mint 20 éve dolgozik a konszernben. Eddigi pozícióiban, különösen gyárvezetőként hatalmas tudásra és tapasztalatra tett szert. Vezetése alatt az ingolstadti gyár az Audi-konszern technológiai központja, valamint Európa második legnagyobb járműgyára lett – mondta Hubert Waltl az Audi Hungaria ügyvezetésének jövőbeni elnökéről.

Peter Kössler finommechanikai megmunkálás-technikai mérnökként és energetikai elektrotechnikusként végzett. 1986-ban kezdte meg pályafutását az Audinál, Ingolstadtban. A termelés területén betöltött csoport- és projektvezetői megbízások után 1997-től a gyártás- és struktúratervezés területekért felelt. 2002-től az ingolstadti présüzem vezetőjeként dolgozott, majd két évvel később az Audi gyártótelephelyei alkotta présüzem-divízió vezetésére kapott megbízást. 2007 óta Ingolstadtban gyárvezető tisztséget tölt be, negyvenezer dolgozó munkáltatója. 2009-től az Audi AG felügyelőbizottságának tagja. Az ingolstadti gyár 2014-ben 572 ezer A3-as, A4-es, A5-ös és Q5-ös modellt gyártott.


Thomas Faustmann karrierje 1991-ben indult gyártástervezőként a Volkswagennél Salzgitterben. 1995-ben a gépészmérnökként végzett Faustmann a chemnitzi gyáregység motorgyártás-tervezés területének vezetőjeként folytatta pályáját, majd 1998-tól a salzgitteri gyár R5/V/W motor-központjának vezetőjeként dolgozott. 2002-ben érkezett az Audi Hungariához, mint termelésért felelős ügyvezető igazgató. 2004-től az ügyvezetés elnökeként irányította a győri vállalatot, továbbá vezetése alá tartozott az ingolstadti gyár motor-gyártástervezés területe is. 2007-ben a magyar autóipar fejlődéséért végzett munkájáért a Magyar Köztársasági Érdemrend kitüntetését vehette át. 2014-ben a győri Széchenyi István Egyetem az oktatás és a kutatási együttműködések kiépítése iránti személyes és szakmai elkötelezettségét díszdoktori címmel ismerte el.


Kiemelt Partnereink