Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
VW-botrány: nagy bajban Wolfsburg városa
Akciótervet dolgozott ki a német konszern a károsanyag-kibocsátási botrány kezelésére, Varga Mihály szerint az ügy érinteni fogja a magyar gazdaságot is, a VW fővárosa pedig befagyasztotta idei költségvetését.
Matthias Müller, a német autógyártó csoport vezérigazgatója a vállalat mintegy ezer felsővezetőjét tájékoztatta arról, hogy a hét végén nagy szabású akciótervet dolgozott ki a válság kezelésére felállított munkacsoport.
- Október folyamán tájékoztatjuk az illetékes hatóságok a technikai megoldásokról - mondta Müller. Hozzátette, az érintett ügyfeleket napokon belül tájékoztatják arról, hogy járműveiket rövidesen kijavítják, a motorok károsanyag-kibocsátási értékeit összhangba hozzák az előírásokkal. Szakértők becslése szerint a visszahívás költsége elérheti a 6,5 milliárd eurót.
Müller a vállalati vezetők tanácskozásán jelezte azt is, hogy az emissziós csalásra lehetőséget adó szoftvert az EA 189 típusú motorral működő mintegy 11 millió járműnek csak egy részében aktiválták.
Füstbe ment a Clean Diesel-terv |
A botrány miatt Spanyolországban több mint 3300 darab Audi, Seat, Skoda és Volkswagen típusú jármű forgalmazását függesztették fel. A spanyol ipari minisztérium munkacsoportot állított fel, és további információkat kért a VW-től arról, hogy a spanyol autóipart milyen mértékben érinti a botrány.
Varga Mihály szerint a Volkswagen-ügy érinteni fogja a magyar gazdaságot. - Sok a bizonytalanság még, nem tudni, hogy az autóipart, az autóvásárlásokat hogyan érinti majd a helyzet - mondta a nemzetgazdasági miniszter. Bár először másként nyilatkozott, időközben szólhattak a tárcavezetőnek, így már ő is tudja, hogy a 11 millió érintett dízelmotorból közel 3 milliót Győrben gyártottak.
Londoni pénzügyi elemzők szerint most rosszabbak az európai vállalati szféra adóskockázati mutatói, mint a görögországi adósságválság legutóbbi fellángolásának idején, és ebben jelentős szerepe van a Volkswagen-botrány piaci járványhatásának.
A botrány társadalmi hatásai is megjelentek: a BBC közlése alapján a konszern központjában, Wolfsburgban a helyi önkormányzat akkora kieséssel számol legnagyobb adózójának gondjai miatt, hogy a polgármester bejelentette a költségvetés befagyasztását, egyben felvételi stopot hirdetett az önkormányzatnál.