Gyártók Több intelligens technológia, erősebb motor – ilyen a Ford új SUV-ja

Több intelligens technológia, erősebb motor – ilyen a Ford új SUV-ja

autopro.hu | 2014.11.26 16:54

Több intelligens technológia, erősebb motor – ilyen a Ford új SUV-ja

A Los Angeles-i Autókiállításon mutatkozott be az új Explorer. A modellből eddig több mint 7 millió darab talált gazdára az USA-ban.

Hirdetés

Az 1991-ben bevezetett Explorer hatalmas utasteret kínált, s az autó kifejezetten azok számára készült, akik sokoldalú családi autót kerestek. Az autó a világ több mint száz országában kapható. Az előzetes számítások szerint a Ford idén mintegy 56 ezer darabot értékesít a modellből az USA-n kívüli piacokon, hiszen a szabadidő-autók iránti igény világszerte egyre nő. A SUV-kategória jelenleg a világ legnagyobb ütemben bővülő autóipari szegmense: a globális értékesítési adatokat feldolgozó IHS Automotive jelentése szerint ebben a kategóriában 2008 óta 88 százalékkal emelkedtek az eladások. A szabadidő-autók szegmense Európában 72 százalékkal növekedett 2008 óta, és 21 százalékkal bővült a nagyméretű SUV-ok iránti kereslet. A Ford piaci részesedése ezen a téren a 2008-as 9 százalékról 2013-ban már 19 százalékra nőtt. Tavalyelőtt a márka globális értékesítési eredményeinek 17 százalékát tették ki a szabadidő-autók, 2013-ban azonban ez az arány már 23 százalék volt, 2020-ra pedig – a vállalat tervei szerint – 29 százalék lesz.

Az új Explorer több rendszert és technológiát kínál, mint elődje:

  • Első és hátsó kamerák mosóberendezéssel: a széles látószögű első és a hátsó kamerákhoz – az iparágban elsőként – mosóberendezés is tartozik.
  • Továbbfejlesztett aktív parkolóasszisztens merőleges parkolás funkcióval, kiállássegítővel és félautomata párhuzamos parkolás funkcióval: a rendszer az ultrahangos érzékelők és az elektromos szervokormány segítségével könnyíti meg a merőleges és a párhuzamos parkolást. A továbbfejlesztett aktív parkolóasszisztens most kiállássegítő funkciót is kínál, amivel könnyebb kiállni a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhelyekről. A rendszer feladata a kormányzás, miközben a vezető kezeli a fék- és gázpedált, illetve kapcsolja az előre- és hátrameneti fokozatokat.
  • Intelligens töltés az első és hátsó USB-portok segítségével: az elöl és hátul elhelyezett csatlakozók segítségével egyszerűen feltölthető a hordozható készülékek akkumulátora.
  • Kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó: a csomagtérajtó nyitásához és zárásához az autósnak csak meg kell lendítenie a lábát a hátsó lökhárító középső része alatt.
  • 500 Watt teljesítményű Sony audiorendszer: az Explorer Platinum lesz az első jármű, amiben megjelenik a vadonatúj, 500 Watt teljesítményű, Live Acoustics és Clear Phase funkciókkal kiegészített Sony audiorendszer.
  • Active hűtőrács: a hűtőrács alsó és felső légbeömlő nyílásai autópálya-sebesség mellett bezáródnak, csökkentve az autó légellenállását, ám kis sebességnél a lamellák nyitnak, hogy a motor elegendő hűtőlevegőhöz jusson. A megoldásnak köszönhetően a hűtőrács mérete a légellenállás növelése nélkül is nagyobb és látványosabb lehet.
  • Légfüggönyök: az alapfelszereltség részeként járó megoldás nagy nyomású levegőréteget képez a keréktárcsák és a gumiabroncsok külső felülete mellett. Ennek hatására a levegő a karosszériához közel áramlik, ami tovább javítja az autó légellenállását.

A vásárlók ezentúl egy 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost erőforrást is választhatnak, ami 270 lóerővel és legalább 400 Nm forgatónyomatékkal mozgatja az Explorert. A 2,3 literes EcoBoost motor az XLT és a Limited felszereltségű modellekhez rendelhető. Az új erőforrás teljesítménye 13, forgatónyomatéka pedig 11 százalékkal magasabb, mint az általa leváltott 2,0 literes EcoBoost blokké, ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztása nem lett magasabb annál. A motor dinamikus teljesítménye is javult, hiszen 10 százalékkal rövidebb idő alatt gyorsít 90-ről 120 km/órás sebességre. Az XLT és Limited modellváltozatok alapfelszereltségének számító 3,5 literes V6-os blokk (aminek várható teljesítménye 290 lóerő, forgatónyomatéka pedig 345 Nm lesz) egy hatfokozatú SelectShift automata sebességváltóhoz csatlakozik. A Sport és Platinum felszereltségű autók széria 3,5 literes, V6-os EcoBoost motorjának várható teljesítménye 365 lóerő, becsült forgatónyomatéka pedig 474 Nm; ehhez a blokkhoz is hatfokozatú SelectShift® automata sebességváltó kapcsolódik.

Kiemelt Partnereink