Gyártók Thomas Ingenlath: A Volvo mára az egyetlen svéd autómárka maradt

Thomas Ingenlath: A Volvo mára az egyetlen svéd autómárka maradt

autopro.hu | 2013.09.02 07:08

Thomas Ingenlath: A Volvo mára az egyetlen svéd autómárka maradt

A Volvo Car Group formatervezésért felelős senior alelnöke, Thomas Ingenlath munkája bő egy évig az autóipar egyik legjobban őrzött titka volt. Egészen mostanáig.

Hirdetés

„A Volvo Cars átalakulása már tartott, amikor 2012-ben a vállalathoz kerültem. A csapatommal arra összpontosítottunk, hogy létrehozzuk a formatervezés nyelvének egy új értelmezését, aminek használatával az elérni kívánt irányba állítjuk ezt a nagyszerű márkát” – fejtette ki Thomas Ingenlath.

Thomas Ingenlath - a Volvo Car Group formatervezésért felelős senior alelnöke

Miért a Volvo Cars-t választotta?

„Minden engem közelebbről ismerő ember egyetértene azzal, hogy a Volvóval tökéletesen illünk egymáshoz. Soha nem voltam az a típus, aki gyors és harsány terveivel azonnal kielégíti a tömegek igényeit. Megfontolt vagyok. Szeretem felfedezni a felszín alatt rejlő intellektuális részleteket. Ha ezt helyesen csinálom, az esztétikum már magától jön. A Volvo egy emberközpontú, kiemelkedően erős örökséggel rendelkező márka. Nagyon izgalmas olyan új formatervezési kifejezésmódot alkotni, amely mind a márka közismert értékeit, mind pedig a még egyedibb prémium márkaarculat kialakítását célzó törekvéseket támogatja.”

Mi a véleménye a skandináv formatervezésről?

„A Volvo mára az egyetlen svéd autómárka maradt, ezért csak nekünk van lehetőségünk az eredeti skandináv formatervek alapján autókat tervezni. A feladatunk egy modern és vonzó arculat kialakítása.
A Volvo skandináv formatervezésről vallott elvei számomra a svéd társadalom értékein, illetve azon az életmódon alapulnak, amelyet ez az egyedi környezet lehetővé tesz. Szemléletünk nem csupán arról szól, hogy skandináv formai elemeket és jellegzetességeket használunk fel az autóinkban. Az a feladatunk, hogy megértsük azt a szellemiséget és magabiztosságot, ami a skandináv formatervezést olyan különlegessé és egyedivé teszi. Ezt kell átültetnünk az autótervekbe.”

Milyen szemlélettel dolgozik?
„Fontos felismerni, hogy a skandináv tervezés csak akkor lesz vonzó, ha precízen és minden részletre kiterjedő figyelemmel készül. Az aprólékos kidolgozás és a megbízhatóan kiváló minőség alapvető elvárás a prémium autógyártókkal szemben.”

Be tudná mutatni az új formatervezési irányvonalat?

„Véleményem szerint a Volvo formatervezésének mindig is volt egyfajta tekintélye. Ezt a nyugodt, intelligens és erőteljes márkaarculatot még hangsúlyosabbá, modernebbé és kifejezőbbé szeretnénk tenni. A Concept Coupe koncepcióautó egyértelműen ezt az irányvonalat képviseli. A szabadban végzett tevékenységek a svéd életmód fontos részét képezik, és a Volvo ezekhez fűződő erős kapcsolatát még jobban kidolgozzuk a hangsúlyosabb modernitással. A lényeg, hogy a funkcionalitás érzelmi élménnyé alakuljon át. Autóink – egy különleges tollkabáthoz hasonlóan – igazán kifinomult érzetet keltenek, amely a teljesítményre és a hatékonyságra épül. A svéd társadalomban virágzik a kreativitás. Ez a tervezés és a technológia, a divat, a zene és a művészetek területén is megnyilvánul. Ez inspirál minket, hogy egy újfajta, elérhető luxuscikket hozzunk létre. Jövőbeli autóink újszerűen és izgalmasan fogják kifejezni Svédország lényegét.”

Milyen lehetőségeket teremt a méretezhető termékarchitektúra a tervezők számára?

„Az új architektúrával megalkothatjuk a tökéletes arányokat, amelyek nagyon fontosak a prémium megjelenés eléréséhez. Az első tengely és a szélvédő közötti távolság nagyobb szabadságot nyújt, mint bármilyen architektúra, amellyel korábban dolgoztam. Ennek köszönhetően az arányok tekintetében a legkiválóbb prémium márkákkal versenyezhetünk. A csípőpont is jól szemlélteti az új lehetőségeket. Elég alacsonyan van ahhoz, hogy alacsony profilú, elegáns szedánt tervezzünk a belmagasság szűkítése nélkül.”

Melyek a legszembetűnőbb új formatervezési jellegzetességek?

„Minden erős márkának szüksége van bizonyos egyedülálló látványelemekre. A jövő Volvóinak jellemző eleme lesz a hűtőrácson található jellegzetes embléma a T-alakú nappali menetfények között. Az új ívekkel kialakított, nagyobb motorháztető, az egész autón végigfutó, elegáns övvonal és az új hátsó fényszóróhoz kapcsolódó, markáns vállvonal is a fontos tervezési jellegzetességek közé tartozik. Ezek mind hozzájárulnak a magabiztos megjelenéshez. A külsőt és a belsőt is jellemző átfogó egyszerűség szorosan kapcsolódik a skandináv életmódhoz.”

Mit mondana a belső kialakításról?

„Az új Volvo V40 modellben kínált prémium érzet továbbfejlesztésére törekszünk. A középső konzol nagy és álló téglalap méretű érintőképernyős kijelzőjének köszönhetően az új felhasználói felületen szinte semmilyen gombra sincs szükség. Ez az egyszerűség tökéletes összhangban áll a skandináv formatervezés hagyományaival. Letisztult felületeket biztosít, amelyek révén új formájú, fényűző belső tereket alkothatunk. A klasszikus, kézzel készített elemek és a különleges, meglepő részletek ötvözésével betartjuk a Volvo ügyfeleinek tett márkaígéretünket, miszerint különlegesnek érezhetik magukat.”

Kiemelt Partnereink