Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Az űrtől az autókig mindenhol ott a mérnöki szimuláció
2024.04.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Testvérmárkát kap a Volvo?
A biztonságos autóiról híres gyártó kínai tulajdonosai egy „L” fedőnevű projekten dolgoznak, s bár hivatalosan nem erősítették meg, a terv egy újabb autómárka európai bevezetése lehet.
A kínai Geely újabb autómárkával jelenne meg az európai piacokon, legalábbis erről számolt be három, az ügyet jól ismerő személyre hivatkozva a Reuters. Igaz, az értesülést sem a Geely, sem a Volvo nem kívánta kommentálni, a találgatások szerint a két meglévő márka alaplemezein és motorjain is közösködő újabb brandet indíthatnak útra.
A Volvo autói iránti egyre nagyobb keresletnek (510 ezer eladott autó) köszönhetően a Geely árbevétele 22 százalékkal emelkedett, és a cégtulajdonosok a további működést illetően is optimisták, egy új márka létrehozása azonban nem egyszerű feladat. Az indítási költségek több száz millió, esetleg egy-két milliárd dollárra is rúghatnak, a befektetések megtérülésére pedig semmi garancia nincs.
A hírek szerint az új márka összeszerelő üzeme Kínában épülhet fel, a modelleket innen exportálhatják majd a különböző országokba. Az új márka a kínai piacon zsúfolt mezőnybe érkezne, több gyártó leányvállalata már egymás elől veszi el a vásárlókat. Az, hogy az újdonságok az európai és az amerikai piacon mennyire lennének versenyképesek, jó kérdés: a 2007-ben nagy reményekkel indított Qoros tavaly mindössze valamivel több, mint 14 ezer autót adott el, ami aligha nevezhető nagy sikernek.
Az esetet más színben tünteti fel, hogy a Geely két évvel ezelőtt még a mostani tervek ellenkezőjét, a házon belüli márkák összevonását fontolgatta. Mindenestre kíváncsian várjuk a további fejleményeket.