Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Saját akkumulátorgyárral álmodik a VW
A gyártó az egyre növekvő kereslet miatt fontolgatja a lépést, mellyel jelentősen csökkentheti a beszállítóktól való függését. A dolgozók már most tömeges leépítéseket vizionálnak.
Továbbra is foglalkoztatja a német autóipari szereplőket egy hazai akkumulátorgyár építésének gondolata: az elmúlt időszakban többször is a figyelem központjába került egy közös használatú üzem létesítése, ám a leendő beruházás megítélése korántsem volt egységes. A vállalatok az építkezés mellett és ellen is komoly érveket sorakoztattak fel, februárban pedig – ha ideiglenesen is – a Daimler állásfoglalásával került kissé háttérbe az ügy. Az utóbbi pár hónapban úgy tűnt, a német gyártóknak jobban megéri az akkumulátorokat többnyire ázsiai beszállítóktól megvásárolnia, mint saját maguknak előállítani.
Most azonban érdekes fordulatról számol be az Automobilwoche: a lap értesülései szerint amennyiben nem születik közös megegyezés, a Volkswagen saját maga is felhúzná az akár tíz milliárd euróba kerülő gyártóegységet. Igaz, érdekes egy ekkora beruházás ötletéről olvasni éppen most, amikor a gyártó igyekszik a lehető legjobban lefaragni kiadásait, ugyanakkor a lépést több tényező is indokolná: ilyen az elektromos autók iránti növekvő kereslet, a beszállítóktól való függés csökkentése, de a dízelbotrányba keveredett vállalat megítélésének javítása is aligha utolsó szempont. Sajtóértesülések szerint a vállalat már az építkezés helyét is kinézte, a gyárnak az alsó-szászországi Salzgitter adhatna otthont. A Volkswagen egyelőre nem kommentálta a híreket, ám amennyiben 2018-ra valóban piacvezető szeretne lenni az elektromos meghajtás terén, komoly szüksége lehet egy saját akkumulátorgyárra.
Bár az elektromos autók terjedését ma még nehezíti a hagyományos meghajtásúakhoz képest kisebb hatótáv, illetve az akkumulátor miatt magasabb vételár, a VW alkalmazottai már most a szénhidrogénre épülő hajtással szerelt autók arányának csökkenése miatt aggódnak. Attól tartanak, hogy a VW akkumulátorgyára miatt sok munkahely megszűnne, amely olyan alkatrészeket gyárt, melyekre a villanyautóknak nincs szüksége.