Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rosszabbul járhat a Mitsubishi, mint a VW
Nagy bajba kerülhet a japán gyártó: a németeknek a dízelbotrány kirobbanása után nem kellett a legfontosabb piacukon ötven százalékos visszaeséssel szembesülniük.
A csalás bejelentését követő felbolydulás után viszonylag hamar kikerült a média figyelmének központjából az ügy, ám ez korántsem jelenti azt, hogy a Mitsubishinek nem kell komoly következményekkel szembenéznie: az egyik intő jel lehet, hogy felére estek vissza a gyártó japáni megrendelései. A vállalat pénzügyi stabilitása egyelőre stabil, a menedzsment elmondása szerint pedig képesek új befektetőket bevonni a vállalat finanszírozásába, ha a helyzet rövid távon nem javulna.
Az autógyártó operatív igazgatója, Tetsuro Aikawa a japán médiának adott nyilatkozatában világossá tette, sem ő, sem a vállalat első embere, Osamu Masuko nem tervezi lemondását. Tetsuro Aikawa a Reuters értesülései szerint kifejtette, vállalja a felelősséget a márka válságból való kivezetéséért.
Nem lehetetlen nagyobbat bukni a VW-nél? |
A helyzet tehát közel sem rózsás, viszont a Mitsubishit segítheti, hogy a környezetvédelmi előírások be nem tartásával kapcsolatban a média figyelméből jókora adagot lecsapolt a VW. Szinte biztosra vehető, hogy nem a német gyártó az egyetlen, amelyik nem volt képes betartani az emissziós szabályokat, ám ha be is igazolódik a Fiattal, vagy épp a Daimlerrel kapcsolatban felmerült gyanú, a később lebukó vállalatok márkanevével nem fonódik majd össze olyan szorosan a csalás fogalma, mint a Volkswagennél.