Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Párizsig gurult a magyar elektromos busz
Nemzetközi innovációs díjat kapott a hazai fejlesztés, ennek örömére a saját kerekein tette meg - a történelem első elektromos buszaként - a francia és a magyar főváros közti utat.
Amint szakportálunk a közelmúltban beszámolt róla, a világ legnagyobb kompozit iparági szereplőket képviselő szervezete, a JEC Group Innovációs Díjban részesítette az evopro-t és az NCC-t (Nanotechnology Center of Composites) a városi tömegközlekedés kategóriában a kompozit kocsitest gyártásának elismeréseként a párizsi kiállításon. A fejlesztők olyan prominens gyártók képviselőivel együtt vehették át a kitüntetést, mint az osztrák KTM Technologies, a német BMW vagy Audi, a spanyol ACCIONA Infrastructures, a belga Sonaca, az amerikai Bally Ribbon Mills, a francia Faurecia Automotive Exteriors vagy az olasz Automobili Lamborghini.
A kategórianyertes Modulo buszból a látogatók egy 8 méteres, tisztán elektromos hajtású járművet vehetnek szemügyre közelről, mely a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) számára készült. Az öt akkumulátorsorral szerelt busz Budapesttől Párizsig 1570 kilométer távolságot tett meg. Az út során a jármű meghajtására 792 kWh került felhasználásra, a rekuperált energia 103 kWh volt. A fékezési erőből visszanyert energiát is számolva az út során a fogyasztás 0,487 kWh/km értéket mutat. Szakemberek számítása szerint az elektromos áram, mint üzemanyag használatával fél tonnánál is több szén-dioxid kibocsátását sikerült megspórolni a járművel.