Gyártók Párizsban mutatkozik be az újragondolt 508

Párizsban mutatkozik be az újragondolt 508

autopro.hu | 2014.09.11 13:56

Párizsban mutatkozik be az újragondolt 508

A Párizsi Autókiállításon mutatja be a Peugeot a stílusában és műszaki tartalmában egyaránt jelentős újításon átesett, és új motorokkal gazdagodott 508-at.

Hirdetés

A márka évtizedek óta jelen van a nagy túraautók szegmensében, a D kategóriában. Hírnevét és elismertségét hosszú idő óta a 4-és és az 5-ös sorozat modelljeinek sikere alapozza meg.

Az európai járműpiacon ez a szegmens körülbelül 1 500 000 eladást jelent évente, ennek 45 százaléka szedán, 55 százaléka kombi.

2012-ben a paletta a Peugeot 508 RXH Hybrid4 változattal bővült, amely teljesen új kínálatot képvisel az allroad túraautók szegmensében. A jellegzetes allroad formavilágot dízel-hibrid hajtáslánccal és sokoldalú felhasználási lehetőségekkel ötvözi. Ez a modell mostantól 2,0l BlueHDi 180 EAT6 szívómotorral is rendelhető, ami lehetőséget ad a szegmens ügyfélkörének bővítésére.

A márka új 8-as kínálatának legfiatalabb tagja, a Peugeot 508. A Franciaországban és Kínában gyártott modellből a bevezetése óta eddig több mint 370 ezer példányt értékesítettek. Első számú piaca 2013 óta Kína, amely a modell eladásainak több mint 36 százalékát képviseli.

Mostantól a második felszereltségi szinttől szériafelszerelés lesz a 7 hüvelykes érintőképernyő. A főmenük – navigáció, klímaberendezés, rádió, multimédia és online szolgáltatások – gyors elérésű funkcióihoz folyamatosan hozzáfér a vezető az érintőképernyő alatt, a műszerfal középső részén. Az érintőképernyő és az érzékelőgombok beépítésével kevesebb vezérlőgombra van szükség a műszerfalon.

Két új felszerelés is került az autóba: a holttérfigyelő rendszer és a tolatókamera, amely az autó mögötti terület színes képét az érintőképernyőre közvetíti.

A modell a vezeték nélküli kommunikációs megoldások tárházát vonultatja fel. A mobilinternet technikán alapuló újgenerációs alkalmazások lelke a Peugeot Connect Apps. A praktikus információk azonnal eljutnak a vezetőhöz, ami nagy segítség a mindennapos vezetésben: megmutatja a közelben található szabad parkolóhelyeket, a közeli kutak üzemanyagárait, a közlekedési információkat.

A benzines választékban ez a modell vezeti be az Euro 6 motort, az 1.6L THP 165 stop-start típust, amelyhez hatfokozatú manuális sebességváltó, vagy az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltó rendelhető.

Az új motor az 1,6l THP 156 Euro5 típust váltja fel. Turbófeltöltővel (twin scroll turbóval), stochiometrikus közvetlen befecskendezési rendszerrel (200 bar) és folyamatosan változó szívószelep-vezérléssel készül. Teljesítménye 165 lóerő, vagyis 9 lóerővel több az elődjéénél, ugyanakkor tisztább a korábbi változatnál: 129 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként (hatfokozatú manuális váltóval), míg az előző változat emissziója 144 g/km-től indult.

A motor a manuális és az automata sebességváltóval ellátott változatokban egyaránt megerősített önindítón alapuló stop-start rendszerrel készül.

A benzines kínálat belépő modelljei az 1,6l VTi 120 Euro 5 típussal egészülnek ki, amely elektronikusan vezérelt, hatfokozatú váltóval készül.

  • A dízel kínálat Euro 5 motorjai mellett a modell bevezetése óta megtalálhatók az új Euro 6 változatok. Az új Peugeot 508 továbbra is rendelhető a következő motorokkal:
  • 1,6l e-HDi 115, hatfokozatú manuális, vagy hatfokozatú, elektronikus vezérlésű sebességváltóval. Rendkívül takarékos motor, a legtisztább változat homologizált CO2-kibocsátási értéke 109 g/km.
  • 2,0l HDi 140, hatfokozatú manuális sebességváltóval.
  • 2,0l HDi 160, hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóval.
  • 2,2l HDi 200, hatfokozatú automatikus váltóval. A GT változatokba rendelhető, legújabb típusú 2.2l dízelmotor magas fajlagos (93 LE/l-t meghaladó) teljesítményével tűnik ki. Az egyturbós motort alumínium-titanátból készült turbinával látják el, ami kicsi tehetetlensége következtében kifejezetten rugalmas vezetést tesz lehetővé. A különös gonddal kidolgozott motor-automatikus váltó egységnek és a speciális kiegyenlítő tengelyeknek köszönhetően az új Peugeot 508 GT CO2-kibocsátása is csak 151 g/km.

A BlueHDi Euro 6 technikát két változat képviseli az új Peugeot 508 bevezetésnél.

  • a 2,0l BlueHDi 150 BVM6: CO2-kibocsátása mindössze 105 g/km a szedán és az SW változatban egyaránt, ami a D kategória legjobbja címre jogosítja az azonos teljesítményszintű modellek között.
  • az új 2,0l BlueHDi 180 EAT6 változat homologizált kibocsátási értéke a szedán esetén 111 g/km, ezzel a legjobb kompromisszumot nyújtja a teljesítmény és a fogyasztás között. A PSA-csoport legújabb hatsebességes, automatikus EAT6 váltója szintén hozzájárul az új motor használatából adódó vezetési örömhöz és takarékos fogyasztáshoz.

Ezzel a 180 lóerős változattal egészül ki az RXH változat motorkínálata 2014 novemberétől. Az új Peugeot 508 RXH 2,0l BlueHDi 180 EAT6 119 g/km-ról induló CO2-kibocsátásával és 100 kilométerenkénti 4,5 literes vegyes fogyasztásával a nagy allroad túraautók piacán jelentkező, egyre növekvő igényt elégíti ki.

A 2,0L HDi 163 lóerős dízelmotorja és a hátsó kerekekkel társított 37 lóerős elektromos motor vagy együtt dolgozik, vagy felváltva, a vezető számára teljesen átlátható módon. A négy választható hajtásmód (ZEV, 4WD, Sport és Auto) egyedülálló vezetési élményt biztosít. Ez a hajtáslánc környezetbarát is: hitelesített emissziója 85 gramm/kilométer, vegyes fogyasztása 3,3 liter/100 kilométer.

Kiemelt Partnereink