Gyártók Okosautókkal vennék le a környezeti terhet a városokról

Okosautókkal vennék le a környezeti terhet a városokról

autopro.hu | 2014.07.23 12:31

Okosautókkal vennék le a környezeti terhet a városokról

Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója bemutatta, hogy a japán autógyártó vállalat milyen ütemezésben szeretne megjelenni a piacon az autók önálló közlekedését elősegítő rendszerekkel.

Hirdetés

Elmondta, hogy az elkövetkező négy évben bemutatandó új technológiák, köztük az automatizált sávtartó és az autópályás közlekedést segítő rendszer be fogja bizonyítani a vásárlók számára az autók önálló közlekedését biztosító rendszerek életképességét és előnyeit.

A Nissan által fokozatosan bevezetett járműautomatizálási technológiák célja, hogy a mindennapi vezetés során előforduló feladatok elvégzésével biztonságosabbá és kényelmesebbé tegyék a közúti közlekedést az autósok számára. Bár az autóiparban már folynak kísérletek az önjáró autók alkalmazására, az autonóm közlekedési funkciókkal felszerelt Nissan modellekben a vezető továbbra is ott fog ülni a volánnál, és megőrzi uralmát a jármű fölött.

– Piacra lépünk egy torlódásfigyelő rendszerrel, amelynek köszönhetően az autó a zsúfolt autópályákon is önállóan és biztonságosan tud majd közlekedni. Ebben az időszakban egy teljesen automatizált parkoló rendszer is megjelenik a kínálatunkban, amely számos modellünkhöz elérhető lesz – mondta Ghosn. – 2018-ban mutatjuk be a többsávos haladást segítő rendszerünket, amely lehetővé teszi a veszélyhelyzetek kezelését és az önálló sávváltást. Az évtized végére pedig bemutatjuk az útkereszteződések autonóm kezelésére alkalmas rendszert, amellyel az autók a vezető beavatkozása nélkül haladhatnak majd át a városi kereszteződéseken.

A Nissan azzal a céllal vágott a projektbe, hogy levegye a vezetők válláról a mindennapi feladatok elvégzésének terhét, biztonságosabbá tegye a közlekedést, csökkentse a torlódásokat és a károsanyag-kibocsátást.

Jóslata szerint négy fő trend elterjedése várható, amelyek fokozzák az igényeket az autonóm autózási technológiák, a csatlakoztatási lehetőségek és a zéró emissziós autók – például a Nissan Leaf – elterjedésére.

– Azt szeretnénk, hogy autóink ugyanúgy csatlakozzanak az internetre, mint az okostelefonok és táblagépek, amelyek immár szervesen hozzátartoznak ennek a generációnak a mindennapjaihoz. – Olyan járműveket szeretnénk gyártani, amelyek a népesség egyre nagyobb hányadát kitevő idősek számára is vonzók. Ezek az ügyfelek olyan technológiákat és automatizált rendszereket igényelnek, amelyek hosszabb ideig lehetővé teszik számukra a biztonságos közlekedést. A másik nagy trend a nemek kiegyenlítődése. Felismertük, hogy egyre több nő van döntéshozó, vezetői pozícióban, és – az autóipar egészét tekintve – a fogyasztási cikkek vásárlói között is növekszik a nők részaránya.

Az új technológiákról és a változó piaci, demográfiai trendekről tartott átfogó beszédében Ghosn elmondta, hogy a vállalat a következő évre több mint 1,5 millió járművet szeretne fejlett, internetes kommunikációs eszközökkel felszerelni, amelyek a felhőalapú rendszerek segítségével egyszerűbb hozzáférést kínálnak többek között a közösségi oldalakhoz, különféle szórakoztató alkalmazásokhoz és hangfelismerő szoftverekhez.

Számításai szerint ezek a szolgáltatások és járműautomatizálási megoldások egyre népszerűbbek lesznek a több mint 10 milliós népességű megapoliszok lakói körében, akik fokozott közlekedési igényeik mellett egyre nagyobb súlyt fektetnek a torlódások és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Kitért arra is, hogy a fiatalabb autósok igénylik az integrált csatlakozási lehetőségeket, az idősebb vásárlók számára egyre fontosabb az automatizálás, az autók formatervét, szolgáltatásait és a hozzájuk kapcsolódó marketing tevékenységeket pedig egyre inkább az újautó-vásárlók között jelentős arányt kitevő hölgyek igényeihez szeretnék hangolni.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink