Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nincs BMW-ügy, pánikot keltett az Auto Bild
Miután közel 10 százalékkal estek tegnap a BMW részvényei arra a hírre, hogy a BMW is érintett lehet a csalásban, az Auto Bild ma azt közölte, félreértették a megállapításait.
Az Auto Bild elismerte, hogy a BMW X3 xDrive 20d modell ICCT-tesztjén (bővebben erről az ügyről tegnapi cikkünkben olvashatnak) a nitrogén-oxid-kibocsátás megfelelt az Euro 6-os küszöbértéknek, valamint semmilyen manipulációnak nincs nyoma a BMW dízelmotorjaiban.
A lap tegnap egy ajánló cikkrészletben azt állította, nemcsak a Volkswagenek lépik túl a kibocsátási határértéket, hanem a BMW egyik modelljénél is tizenegyszeres túllépést mértek. Csak azt nem közölték, hogy ezt egy brit intézet mérte közúti teszten és nem az ICCT (nemzetközi környezetvédelmi szervezet), nem az amerikai környezetvédelmi minisztérium (EPA), tehát semmi köze a VW-botrányhoz.
A lap szerint a média félreértelmezte a cikkrészletet, ami alapot adott arra, hogy bemártsa a BMW-t, mintha a bajorok is csaltak volna a kibocsátási értékekkel. A lap nem kért elnézést sem a BMW-től sem az olvasóktól. Nem tették meg azok a lapok sem, akik bedőltek a médiahacknek, köztük a hazaiak sem.
A BMW tegnap közleményben reagált és cáfolt minden híresztelést a csalással kapcsolatban, ugyanakkor közölte semmilyen adatuk nincs a német lap birtokában lévő mérési eredményekről, így azt nem is kommentálják.