Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Német beszállító ellen indít pert a Tesla
A Hoerbiger szállította volna a Model X szárnyasajtóit, de hibát hibára halmoztak, és ezek után még nekik lenne további követelésük a gyártóval szemben.
Nehéz szülésnek nevezhető a Tesla Model X többször elhalasztott piacra küldése, amelyben fontos szerepet játszhatott, hogy nem működött olajozott a beszállítói kapcsolatrendszer. A különleges jármű még különlegesebb úgynevezett szárnyasajtóit gyártó Hoerbiger vállalat ugyanis több tekintetben sem teljesítette a gyártó elvárásait – ezt állítja legalábbis a Tesla.
Ezek a látványos szárnyak okozták a pert |
2014 februárjában szerződtek a partnerek, s az alvállalkozó ígéretet tett rá, hogy képes a megállapodásban foglalt technológia alkalmazására, az alkatrész elkészítésére. Ennek ellenére 2015 májusáig nem tudott olyan megoldással előállni, amely megütötte volna a megrendelő mércéjét. Hol az ajtónyitás sebességével, hol a geometriával akadt gond, így a Tesla kénytelen volt új beszállító után nézni.
A történet itt válik kacifántossá, ugyanis a mostani per nem egyszerűen a hiányos teljesítés miatt indul, hanem annak okán, hogy miután eddig már 3 millió dollárt kifizetett a Tesla a Hoerbiger részére, a német cég további követelésekkel próbálja növelni a bevételét.
A Model X beszállítói - nincs köztük (már) a Hoerbiger |
Azt a jog alkalmazói majd eldöntik, kinek mennyiben van igaza az ügyben, mindenesetre a Tesla jelezte, hogy a hibás ajtók miatt további dollármilliókban kifejezhető károk érték.
– Nem tehettünk mást, kénytelenek voltunk pert indítani, miután a Hoerbiger elzárkózott attól, hogy felbontsa velünk a szerződést, s további összegeket követelnek tőlünk, amelyekre nem jogosultak – nyilatkozta az autógyártó szóvivője. Nem ismerjük sajnos a német vállalat álláspontját, eddig ugyanis elzárkóztak a megkeresésektől.