Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nehezen halad a Suzuki és a VW válása
A német márka a japán gyártó legnagyobb befektetője, ám egy félresikerült kooperáció miatt a szigetországiak szívesen szabadulnának a kellemetlen partnerségtől.
– Add vissza a 19,9 százalékos részesedésedet a cégemből – üzente évekkel ezelőtt a Suzuki vezérkara a Volkswagen menedzsmentjének. A jogi útra terelt felszólítás azt követően történt, hogy egy 2009-ben kötött együttműködés sehogy sem akart a kellő mederben haladni. Az akkor még a német konszern elnökeként funkcionáló Ferdinand Piech és Oszamu Szuzuki által kötött megállapodás lényege az volt, hogy közösen árasszák el olcsó autókkal a feltörekvő piacokat.
A kézrázást követő években aztán sorra vádolták egymást a felek a megállapodás be nem tartásával: a japánok technológiát kaptak volna, a németek pedig közvetlen elérést az indiai piachoz.
2011 novembere óta tart a sajátos válóper, s az adott újabb csavart a történetnek, hogy a posztjáról épp most leköszönő Oszamu Szuzuki nyilvánosan sajnálatát fejezte ki, hogy ilyen hosszú ideig nem sikerült döntést hoznia az ügyben a bíróságnak. A VW szóvivője nem kommentálta a japán fél megszólalását.
A bajuszakasztás ellenére nem kizárt, hogy újabb együttműködés alakulhat ki a két OEM között – legalábbis így látja Frank Biller, a német székhelyű LBBW elemzője. Hiszen a VW számára óriási előnnyel járna Ázsia meghódítása, a japán gyártó által birtokolt Maruti Suzuki India pedig magabiztosan uralja a milliárdos lakosságú ország autópiacát.
Ha lesz új együttműködés, előtte érdemes alaposabban tisztázni a feltételeket – ezt alighanem mindkét fél belátta mostanra. Ami jelenleg tény: a VW 1,7 milliárd euró értékben vásárolt 2010 elején Suzuki részvényeket, a japánok pedig 1,5 százalékot tudhatnak magukénak a német vállalat papírjaiból, amire 770 millió eurót költöttek. Nem lesz egyszerű kikecmeregni ebből a „párkapcsolatból”, ám közben a Suzuki már előre tekint: néhány napja megállapodtak a malajziai Proton vállalattal egy kompakt autó gyártása ügyében.