Gyártók Nadine Leclair: nem féltem a Renault-t

Nadine Leclair: nem féltem a Renault-t

Biró Csongor | 2015.04.23 09:39

Nadine Leclair: nem féltem a Renault-t

A Renault Espace nemzetközi bemutatóján Nadine Leclairrel, a francia vállalat igazgatósági tagjával a Renault jövőjéről, termékoffenzívájáról, az aktuális autóipari trendekről beszélgettünk.

A mérnökcsapat vezetője igen elégedett volt a Renault Espace által kijelölt úttal. Elárulta, hogy az Espace az első autó abban a sorban, amely technológiai értelemben meghatározza a közeljövő autóit.

Nagy sikernek nevezte a Capturt és a most futó Cliót, előbbit alig győzik gyártani, de szerinte az idén érkező Kadjar fogja igazán megmozgatni a piacot. A szintén idén érkező új Megane, Laguna és a jövő év elejére várható Renault Scenic család már az Espace-ban megismert tabletalapú szórakoztató és információs rendszert kapja meg, sőt, annak kisebb formáját a következő generációs Clióba is beleteszik.

Műszerfal az Espace-ban, ráfutásra figyelmeztés

Egyértelműen az X- és Y generációt szólítják meg ezekkel a fejlesztésekkel. Mosolyogva mesélte, hogy korábban a német gyártók távol tartották maguktól az érintőképernyős használatot, de tudomása szerint most nagy üzemben pont azt fejlesztik, ami már máshol, például a Renault-nál természetes. Arra a felvetésemre, hogy ezek a járművek sokkal inkább kütyük, okos táblagépek, semmint autók, a Renault alelnöke rázta a fejét. Szerinte ennek a trendnek megfelelni piaci igény, de az autózás élményét nemhogy elfeledtetnék, hanem még inkább erősítik, igaz annak nem mechanikai jellemzőivel, hanem sokkal inkább digitálisan: testre szabható gázreakció, futómű csillapítás, váltó hangolás, motorhang.

Nadine Leclair

Az 58 éves Nadine Leclair kutatómérnökként dolgozott a Sligosnál, majd 1984-től CAD-mérnökként folytatta a Renault-nál. Első karosszéria fejlesztési munkájának gyümölcse a Safrane volt 1989-ben, ezt követte a Megane I projekt. 1999 és 2005 között a karosszéria tervezés vezetője, 2005 és 2008 között a Megane-ért felelős technikai menedzser. 2008-tól a Renault alelnöke, területe a járműfejlesztés. 2008 szeptemberétől az igazgatóság tagja.

Nadine Leclair felvilágosított a Renault hamarosan érkező új platós kishaszon-járműveivel kapcsolatban is. A Duster pickup kizárólag a brazíliai Curitibában készül és jövőre érkezik a Dél-Amerikai és Észak-Afrikai piacra, Európába várhatóan nem. A nagyobb méretű, Nissan NP300 alapú pickup pedig Mexikóból jön még az idén, és Európában is kapható lesz. A piac azonban átírhatja a mostani elképzeléseket, ha lesz rá igény, a Dacia pickupot Kelet-Európában is bevezethetik, de romániai gyártása sem kizárt, bár az alelnök szerint a tangeri gyár sokkal hatékonyabban dolgozik. Biztosan lesz Dacia kisautó is, bár valószínűleg az sem jön el hozzánk, hanem Indiában, az ottani piacra készül a Micra egy korábbi platformján.

A Renault alelnöke még nem járt Magyarországon, bár családja már többször is megfordult nálunk, de azt tudja hazánkról, hogy az autóiparban élen jár. Kérdésünkre elmondta, a Renault nem tervezi, hogy a térségben terjeszkedik, sokkal inkább távolabbi, ázsiai, dél-amerikai fejlesztések vannak most napirenden.

Az alelnök asszonytól azt is megkérdeztem, hogy mennyire kell komolyan venni a dízelautók üldözését Franciaországban. Nadine Leclair rávilágított, hogy épp ellenkezőleg, a Renault-nak jók a mostani intézkedések, amelyek az öreg dízelautók eltüntetését szorgalmazzák. Az állam ugyanis magas összeggel támogatja azokat, akik leadják az ilyen szennyező dízelautójukat és helyette például elektromos Renault Zoét vesznek állami támogatással. Az új, tiszta dízelekkel nincs senkinek semmi baja.



Kiemelt Partnereink