Gyártók Minden idők legerősebb Audi TT-jét is bemutatták

Minden idők legerősebb Audi TT-jét is bemutatták

autopro.hu | 2014.03.06 16:12

Minden idők legerősebb Audi TT-jét is bemutatták

A tanulmányautó az új TT modell dinamikus képességeinek színtiszta megtestesítője. Kétliteres TFSI motorjának teljesítménye 420 lóerő, amit állandó összkerékhajtás továbbít az útra.

Hirdetés

- Audi TT quattro sport concept tanulmányautónkkal azt kívánjuk bemutatni, mi minden valósítható meg az új TT műszaki alapjain, ha még tovább élesítjük a koncepciót. Ez az autó a versenypálya-bevetéseket célozza: extrém sportgép a motorsport iránt lelkesedő ügyfeleink számára – fejtette ki Ulrich Hackenberg, az Audi AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja.

Jellegzetes és praktikus a hátsó légterelő

A motorháztető alá kerülő TFSI erőforrás teljesítménye 6700-as percenkénti fordulatszámnál 420 lóerő, ami új csúcsérték a kétliteres kategóriában. Literteljesítménye (210 lóerő) még a Le Mansban diadalmaskodó 2001-es R18 versenygépét is felülmúlja, amelyben az Audi első ízben kombinálta a turbófeltöltést az FSI közvetlen befecskendezéssel. A tanulmányautó négyhengeres aggregátja a 2400 és 6300 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig produkálja 450 newtonméter maximális forgatónyomatékát, de már 1900-as fordulatnál is 300 newtonméter jelenik meg a főtengelyén.

Mindössze 1344 kilogramm saját tömegével az Audi TT quattro sport concept a gyártó szerint leginkább egy csúcsformában lévő élsportolót idéz. A kevesebb mint 150 kilogrammos motor minden egyes lóereje mindössze 3,2 kilogrammot mozgat. A négyhengeres erőforrás álló helyzetből 3,7 másodperc alatt gyorsítja fel a tanulmányautót 100 kilométer/órás tempóra.

Vonzza a genfi tekinteteket

- E nagy teljesítményű motorunk látványosan igazolja az EA 888 motorcsaládunkban rejlő tartalékokat. Ez a világszerte számos díjjal kitüntetett erőforrás már az Audi jó néhány sportos modelljében bizonyított, most pedig a TT quattro sport concept orrában mutatja meg tejes potenciálját. A turbófeltöltéses erőforrások gyártása területén rendelkezésünkre álló immár 35 évi tapasztalatunk e motorban a csúcsteljesítmény, a dinamika és az üzemanyag-takarékosság egyedülálló kombinációjaként testesül meg - fogalmazott Stefan Knirsch, a motorfejlesztési terület vezetője.

Az EA888 harmadik generációjának olyan technikái képezik a motor képességeinek alapjait, mint az Audi változó szelepvezérlése (Audi Valvelift System; AVS), a kettős vezérműtengely-állítás, illetve a kettős befecskendező-rendszer (FSI és MPI). Mindezt olyan fejlesztések egészíti ki, mint az integrált hűtőcsatornával ellátott, speciális alumíniumdugattyúk és a legnagyobb szilárdságú acélból kovácsolt forgattyústengely. A megnövekedett terhelés és a fokozott gázátáramlási igény kapcsán a hengerfejet is továbbfejlesztették a tervezők. A jelentős teljesítménynek megfelelően az EA888 motorcsalád közismerten kompakt, különösen vékony falú forgattyúházát nagyszilárdságú ötvözött öntvénykonstrukció váltotta fel. Az optimális mixed-flow technológia szerint működő, szintén új fejlesztésű turbófeltöltő akár 1,8 bar töltőnyomáson is működhet.

Belül is a sportos funkció diktál

A 2 literes TFSI motor kompakt, háromtengelyes S-tronic sebességváltón keresztül továbbítja teljesítményét. A kettős tengelykapcsolós váltómű fokozatait vgyorsan kapcsolva járul hozzá hatékonyan a koncepció mély benyomást keltő gyorsulási képességeihez.

A forgatónyomaték végül a quattro állandó összkerékhajtáson át jut a kerekekre. Az első és a hátsó tengely közötti kedvező tömegeloszlás érdekében az elektronikus szabályzású és hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsoló közvetlenül a hátsó tengely előtt kapott helyet. A quattro aktívan, mindössze ezredmásodpercek alatt szabályozza az első és a hátsó tengely közötti nyomatékelosztás arányát, így járulva hozzá a különösen dinamikus menettulajdonságokhoz.

Kiemelt Partnereink