Gyártók Mi lesz itt? Felvásárlási adok-kapok indult a VW és az FCA között

Mi lesz itt? Felvásárlási adok-kapok indult a VW és az FCA között

autopro.hu/B.B. | 2017.03.17 10:30

Mi lesz itt? Felvásárlási adok-kapok indult a VW és az FCA között

Épphogy gazdát cserélt az Opel, újabb felvásárlási hírtől hangos az autóipar: Sergio Marchionne most a Volkswagennél próbálkozik együttműködést kialakítani, ráadásul az FCA-vezér még az adásvételtől sem zárkózik el.

Hirdetés

Furcsa világ az autóipar, főleg, ha Sergio Marchionnéhez hasonló emberek is komoly szerephez jutnak benne. A Fiat-Chrysler első embere már nem első alkalommal bocsátkozik merész kijelentésekbe, korábban a GM-hez, a Toyotához és a Fordhoz is próbált közeledni kisebb-nagyobb kooperációs ajánlattal. A cégvezér alig egy hete újra akcióba lendült, és a sajtót megmozgató nyilatkozatot tett. Akkor – valószínűleg az Opel eladásának apropóján – arra utalt, hogy az PSA-hoz hasonlóan a Volkswagen-konszern is jócskán megerősíthetné piaci pozícióit, ha felvásárolná az FCA-t.

A hirtelen jött akvizíciós ajánlat persze nem volt kellően megalapozott, Matthias Müller is azonnal elutasítóan reagált, mondván, a német autógyárnak most egészen más jellegű problémái vannak. „Semmiféle tárgyalásra nem állunk készen a FCA-val, Marchionnét hónapok óta nem is láttam” – mondta akkor a VW első embere.

A német a minap viszont már egészen máshogyan nyilatkozott: szerinte a VW újra sínen van. Ezt a mondatot könnyű a dízelbotrány jelképes lezárásaként értelmezni, azonban ennél jóval érdekesebbet is mondott a VW-vezér. Bár Müller konkrét egyeztetésekről még nem tudott beszámolni, sőt azt is nehezményezte, hogy az FCA vezetője nem közvetlenül, hanem csak a médián keresztül üzent neki, ezúttal már nem zárkózott el az FCA-val való párbeszéd elől. A nyilatkozat nem mellesleg a tőzsdén is nyomot hagyott, míg a VW-részvények értéke alig változott, az FCA értékpapírjai két százalékot erősödtek.

Hogy mi lesz az informálisan is épp csak meginduló közeledésből, még megtippelni is nehéz, a párbeszéd egyelőre inkább az olasz fél érdeke, hiszen Marchionne már régóta igyekszik új tulajdonost találni az eladásaiban megújulni képtelen FCA-nak. A VW viszont azt követően, hogy lassan tényleg a háta mögött tudja a dízelbotrány jogi következményeit, továbbra sem koncentrálhat pusztán az önvezetés és az alternatív meghajtások fejlesztésére, hiszen az Opellel megerősödő PSA hamarosan a korábbinál jelentősebb versenytárssá válik majd az öreg kontinensen (is), Müller másodjára valószínűleg éppen ezért nem zárkózott el a vérfrissítés lehetőségétől.

Akárhogy is, a Volkswagennél újra megvan az önbizalom, hiszen ahogy Müller mondta: „Marchionnéval és nélküle is nagyon magabiztos vagyok a VW jövőjét illetően.”

Hirdetés

Kiemelt Partnereink