Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mégis új autógyár költözik Győr közelébe?
Eddig úgy tűnt, nem hazánkat választja a jelöltek közül a Jaguar új gyárának helyszínéül a Tata. A konszern azonban most a Land Rovernek (is) keres szállást, és nagyon kacsintgatnak a Kisalföld felé.
Bár semmi sem biztos az ügyben, lassan már minden érintett tudni véli a hazai járműiparban, hogy a Jaguar új autógyára a közelünkben épülhet fel. Szóltak hírek Ausztria és Törökország esélyeiről, Hazánk is szóba került, nevezetesen Szombathely és Debrecen merült fel a sajtóban. Mi szakmai szempontok alapján úgy ítéltük meg, leginkább Debrecen lenne alkalmas egy ilyen volumenű beruházás befogadására. Újabb fordulatként már arról cikkeztek a lapok, hogy Szlovákia, esetleg Lengyelország lehet a befutó.
Talán hazánkban készülhet az "elpusztíthatatlan" Defender új generációja |
Erre befutott május második felében a mértékadó gazdasági lap, a Financial Times értesülése, amely szerint nem is a Jaguar, avagy nem csak az a márka, hanem a Land Rover (is?) érkezne a régióba. Egészen konkrétan Győr környéki telephely lehetőségét veti fel a cikk, arra utalva, hogy az Audi körül kialakult beszállítói bázis jó alapot biztosíthat egy új gyár beindulásához.
A brit szerzők azt is tudni vélik a brit gyártó terveiről, hogy elsősorban az új Defender gyártósora kerülhet a leendő létesítménybe, talán a Discovery új generációja is itt készülhet majd, emellett az elsősorban beszállítóként ismert Magna ausztriai gyára is enyhítheti a Land Rover kapacitásproblémáit. A lépés nem jelenti a brit termelés leépítését – a több lábon állás, a területi terjeszkedés határozott célként szerepel az OEM törekvései között (így próbálnak versenyre kelni a német prémiumokkal). Eleve jól kihasználtak a hazai gyáraik, emellett Kínában van már külföldi üzeme a Jaguar Land Rovernek (JLR), Brazíliában szintén megvetették a lábukat, Mexikóval is vannak terveik.
Így készült eddig a "régi" Defender, amelyet 68 éve kezdtek gyártani |
Az új, Kelet-Európában felépíteni szándékozott gyár várhatóan 250 ezer jármű éves kibocsátására lesz képes. A JLR így szeretné elérni, hogy átlépjék a félmilliós éves értékesítési darabszámot, amelyhez már 2014-ben is igen közel kerültek, 462 ezer 678 autó eladásával.
A döntés közeleg, a tét nem kicsi, Szijjártó Péter miniszter indiai látogatása és a Tata vezérével való találkozása ugyancsak érdekes szál lehet a történetben.