Gyártók Már készül a Suzuki az újabb modell gyártására

Már készül a Suzuki az újabb modell gyártására

Gulyás Géza | 2014.01.21 09:46

Már készül a Suzuki az újabb modell gyártására

A világ minden táján megismerték már a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában készülő új modellt, az SX4 S-Crosst - hangsúlyozta az autopro.hu kérdésére Urbán László vezérigazgató-helyettes. Tervük a további stabil növekedés, a megkezdett beruházások folytatása.

Hirdetés
Sikeres az új SX4 S-Cross

- Mennyire volt sikeres a 2013-as év? Milyen az új modell, az SX4 S-Cross fogadtatása?
– A korábbi évekhez képest, a válság óta először, láthatóan elindult egyfajta lassú növekedés, ami az értékesítési területek teljesítményét, és ezzel párhuzamosan a Magyar Suzuki Zrt. gyártási eredményeit is pozitívan befolyásolta. A tavalyi év egyértelmű csúcspontja számunkra a legutóbbi saját gyártású modellünk, az SX4 S-Cross útjára bocsátása volt az ősszel. Az új autó régóta vártként, ám gyorsan beilleszkedett a jelenleg futó modellpalettánkba, hiszen a középkategóriás gépkocsik terén nagy szükség volt a kínálat bővítésére. Ezzel az autóval sokak igényét tudjuk kielégíteni, mind a magán- mind a flottaértékesítés területén, a nagycsaládosok számára, de akár kis- és középvállalkozók üzleti célú használatára egyaránt ideális. Az SX4 S-Cross a várakozásoknak megfelelően teljesít, keresett a nyugati exportpiacainkon, de megjelenésével olyan új, távoli területekre is betört a Suzuki, ahol korábban nem volt értékesítésünk. Az új exportpartnereink közt van Mexikó, Ausztrália, a Karib-térség, de fut a kocsi Marokkó homok fútta útjain is.

Urbán László

– A gépkocsi értékesítés mellett a Suzukinak van egy másik, szintén nem mellőzhető értékesítési területe, a motoros üzletág.
– Igen, kevesebb szó esik róla, hiszen a termék gyártása nem Esztergomban történik, de a Suzuki márka ismertségéhez mindenképp hozzájárul motorkerékpárjaink hazai és környező országbeli sikere. Tavaly sikerült több mint duplájával növelni az itthoni motoros értékesítést, s ezzel a 2. helyen végeztünk a magyar piacon. A növekedés tehát ebben az üzletágban is érzékelhető, még ha messze is vagyunk a válság előtti évek eredményeitől. 2013-ban számos kategóriában jelentkezett újdonsággal az üzletág, megjelent itthon az Intruder 1500 BT, a Burgman 650, az Inazuma 250 továbbá a Hayabusa frissített változata is, valamint egy igazi „motoros csemege”, a GSXR1000 limitált kiadása, amely egyfajta tisztelgés a világszerte – egyedülálló módon – értékesített 1 millió darab GSXR előtt.

– Az idei tervek közül melyek a legfontosabbak? Lesznek új modellek?
– A terv a további stabil növekedés, a korábban megkezdett beruházások folytatása. Nem titok, hogy 2015-ben szintén új modell gördül le az esztergomi gyár futószalagjáról.

– Hogyan alakul a dolgozók száma? Várható létszámnövekedés?
– Az állomány az új modell megjelenésével ismét növekedett, 100 új dolgozó kezdte meg a munkát az üzemekben. Ezt a létszámot kívánjuk tartani, hiszen a jelenlegi modellpaletta az idén nem bővül.

– A beszállítói kör stabil, vagy esetleg elképzelhető a bővítés?
– Jelentősen nem változott tavaly a beszállítói kör, hiszen az újonnan szerződött beszállítókkal jóval az S-Cross megjelenése előtt megkezdődött a közös munka, s ez igaz a 2015-ös következő modellre is, azaz gőzerővel folyik a sorozatgyártáshoz szükséges alkatrészek próbája és gyártása.

– Ön a Komárom-Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság tagja. Az oktatásban, a szakképzésben milyen változásokat tart fontosnak, kívánatosnak?
– Ezt a felelősségteljes feladatot elsősorban a Magyar Suzuki kiterjedt hazai beszállítói háttere miatt vállaltam el, mert beszállítóink szakmai felkészültsége, illetve ezen belül a korszerű szakemberképzés a mi sikereinknek is az egyik záloga. A legfontosabb talán az, hogy miként lehet a szakmai tradíciókat úgy átörökíteni, hogy a frissen végzett szakemberek ugyanakkor képesek legyenek a mai körülmények között elengedhetetlen „life-long learning”-re, vagyis az egy életen át tartó tanulásra. Ez pedig nemcsak a szakképzésben, de a munkahelyeken – és talán az egész társadalomban is – szemléletváltozást követel. Fontosnak tartom azt is hangsúlyozni, hogy – bár ez a bizottság kompetenciájába kevésbé tartozik bele – magyar mérnökökből sosem elég, azaz minden műszaki területen végzett szakemberre szükség van nem csupán nálunk, de a magyar autóiparban és a beszállítói körben is.

Suzukik az esztergomi gyárban

– Úgy gondolom, Komárom-Esztergom megye – a fővároshoz és vonzáskörzetéhez, Bács-Kiskun és Győr-Moson-Sopron megyéhez hasonlóan – kiemelt jelentőségű az autóiparban. Mikor kaphatja meg hivatalosan is a kiemelt „rangot”, minősítést?
– A „kiemelt járműipari fejlesztési térség” minősítés valóban rang, de olyan rang, amely – hangsúlyozottan közép- és hosszú távon – számos lehetőséget biztosít és egyben kötelezettséget is ró egy ilyen térségben együttműködő társadalmi és gazdasági szervezetekre. Ebből az is következik, hogy nem egyszerűen ipari parki vagy klaszter formában történő együttműködésről beszélhetünk, hanem nagyon komplex térségfejlesztésről, egy olyan csapatmunkáról, amelynek a Magyar Suzuki a maga kiterjedt beszállítói hálózatával együtt fontos, de korántsem egyetlen tagja. Önkormányzatok, oktatási és kulturális intézmények, a lakossági és ipari infrastruktúrát fejlesztő cégek – és még sorolhatnám – játszanak ebben a csapatban, néha nem is mindig mereven ragaszkodva a megyehatárokhoz. A konkrét „mikor” kérdésre: a Megyei Képzési és Fejlesztési Bizottság egy évvel ezelőtti kezdeményezése nemcsak a közvetlenül érintettek, de a kormányzati szervek részéről is meghallgatásra talált, így remélhetőleg hamarosan megszületik a szükséges döntés a minősítésről… És a munka javarésze csak ekkor kezdődik.

Kiemelt Partnereink